پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور: مازندران، گیلان، گلستان
شناسه خبر : 249896 یکشنبه 4 خرداد 1404 20:0
استاندار مازندران:

روابط عمومی‌ها پرچمدار شفافیت و اعتمادسازی هستند

استاندار مازندران گفت: روابط عمومی‌ها پرچمدار شفافیت و اعتمادسازی هستند تا نگاه مردم را به ساختار حاکمیت روشن و مثبت کنند؛ در این مسیر با اطلاع رسانی درست باید ارتباط بین ادارات و جامعه را تقویت کنند.

مهدی یونسی رستمی یکشنبه ۴ خرداد در نشست با مدیران روابط عمومی‌های استان، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها مشاوران صدیق مدیران و پل ارتباطی بین جامعه و دولت هستند.

وی بر تقویت ارتباط بین روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی با استانداری تاکید کرد و افزود: اطلاع‌رسانی دقیق از خدمات دولت، نظام و افزایش اعتماد عمومی مهم‌ترین مطالبه ما از روابط عمومی‌ها است.

استاندار مازندران، با بیان این نکته که روابط عمومی‌ها باید شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: از شروع فعالیت در استانداری به مردم دروغ نگفته و نخواهم گفت؛ انتظار دارم روابط عمومی‌ها هم در همین مسیر گام بردارند. به همین دلیل اجازه افتتاح طرح‌های تکمیل نشده را نمی‌دهم.

یونسی رستمی با اشاره به اینکه در بیان واقعیت به مردم نباید واهمه داشته باشیم، بیان کرد: به عنوان نماینده دولت در مازندران در مواجهه با مردم صادق هستم و هر زمان احساس کنم حضورم نمی‌تواند اثر مثبتی در جامعه داشته باشد قطعا مسئولیت را تحویل داده و در همین شهر مانند یک شهروند زندگی می‌کنم.

وی مدیریت مازندران را یکپارچه دانست و گفت: لازم است روابط عمومی‌ها برای توسعه همه جانبه استان پیشنهاد دهند زیرا مازندران یک کلانشهر است.

یونسی رستمی، خواستار شد تا روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی به دور از بخشی‌نگری و جزیی‌نگری به رونق استان مازندران کمک کنند.

پرهیز روابط عمومی‌ها از شخص‌محوری

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مازندران هم در این نشست با اشاره به گسترش زیرساخت‌های ارتباطی در جهان اشاره کرد و گفت: با تغییراتی که در ارتباطات رخ داده باید در فعالیت روابط عمومی‌ها نیز تغییر ایجاد شود.

سید امیر حسینی‌جو اظهار کرد :متاسفانه بسیاری از روابط عمومی‌ها قائم به شخص شده‌اند و انتشار تصویر مدیران را در اولویت قرار می‌دهند. در حالی که این موضوع نباید اولویت روابط عمومی‌ها باشد.

وی افزود: وقتی مجموعه روابط عمومی‌ها نتوانند کلیت استان را به خوبی به تصویر بکشند یعنی یک جای کار می‌لنگد. کار اصلی روابط عمومی معرفی و ارتقا دقت مردم نسبت به یک موضوع است.

سرپرست معاونت اجتماعی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که ما باید چالش‌های روابط عمومی‌ها را کم کنیم و در این زمینه نیز تلاش‌مان را به کار می‌گیریم. اما نیاز به تغییر نگاه در روابط عمومی‌های ادارات استان هم جدی است.

حسینی‌جو تصریح کرد : اگر روابط عمومی‌ها در ادارات تقویت شوند برای معرفی خدمات گام‌ بزرگی برداشته‌ایم. بخشی از تقویت روابط عمومی‌ها به ساختار اداری ارتباط دارد و بخشی دیگر نیز مستلزم تلاش و نگرش مسئولان روابط عمومی‌های ادارات است.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مازندران توان بالای نیروی انسانی است، اظهار کرد: امیدواریم با کمک روابط عمومی و حمایت مدیران دستگاه‌های اجرایی به نقطه‌ای مناسب و مطلوب در اطلاع‌رسانی برای معرفی ظرفیت‌ها و بیان خواسته‌های مازندران برسیم.

روابط عمومی‌ها پرچمدار شفافیت و اعتمادسازی هستند

نقش روابط عمومی‌ها در امیدآفرینی

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران نیز در این نشست گفت:  روابط عمومی‌ها در امور مربوط به اطلاع‌رسانی خدمات دولت‌ها و نظام جمهوری اسلامی همواره با چالش‌ها و محدودیت‌های مختلفی مواجه بودند و در عین حال بدون توجه به این کاستی‌ها با تمام توان در مسیر جهاد تبیین پای کار هستند.

مرتضی نوربخش افزود: با توجه به نقش روابط عمومی‌ها در افزایش اعتماد عمومی و امیدآفرینی، توجه به رفع چالش‌های این واحدها در دستگاه‌های اجرایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به چالش منابع انسانی در واحد روابط عمومی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان مصوب شد روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت خبرنگاران برای تولید محتوای رسانه‌ای و کاهش دغدغه‌های مدیران روابط عمومی در اطلاع‌رسانی استفاده شود.

انتهای پیام

کلیه حقوق این سایت برای نورنیوز محفوظ است
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2022 3ostan.ir, All rights reserved.