به گزارش فارس از شهرستان فریدونکنار، هادی شفیعیان مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات در بخش روشنایی و روکش آسفالت در کمربندی فریدونکنار اظهار کرد: باید مطالبهگری صورت گیرد تا وزارت راه و شهرسازی، روکش آسفالت و روشنایی کمربندی فریدونکنار را تکمیل کند.
وی گفت: شرکت راهبران خدمات دهنده به تجار و دولت است و تنها بستر مراودات مالی و اقتصادی را برای اشخاص و تعاونیها به وجود آورده است.
مدیرعامل شرکت راهبران با اشاره به کاهش تراز آب دریای خزر، عنوان کرد: بندر فریدونکنار مدام در معرض تهدید رسوبگذاری بستر دریا است که باعث میشود شناورها به خوبی نتوانند در آن پهلو بگیرند اما اداره کل بنادر به ما وعده داده که بهزودی کار لایه روبی را انجام دهد.
شفیعیان افزود: بندر و شهر فریدونکنار مغموم واقع شده است اما این دلیل بر این نیست که سرمایهگذار در بند تعهدش را انجام نداده باشد و چه بسا که بیشتر از آن را انجام داده است.
وی با بیان اینکه بندر فریدونکنار در واقع یک بنگاه اقتصادی برای کل استان است، مطرح کرد: بندر فریدونکنار اولین بندر خصوصی کشور و شمال ایران است که بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری تیپ قراردی بیا وتی در بندر انجام شده است و همه بر عهده بخش خصوصی بوده است.
وی ادامه داد: بندر فریدونکنار مراودههای تجاری، اقتصادی و مالی قسمتی از کشور را برعهده گرفته و به ترمینالهای مختلفی تقسیم میشود.
مدیرعامل شرکت راهبران گفت: ترمینالهای غلات جز عمده واردات این بندر هستند، ترمینالهای مربوط به سوخت و فراوردههای مایع که یکی از تخصصیترین سایتهای نفتی کشور است.
شفیعیان افزود: شرکت ماهی سیلو ترکیه یکی از مدرنترین سیلوهای بخش غلات کشور در بندر فریدونکنار است که مربوط به سرمایهگذاری بخش خارجی است.
وی اظهار کرد: این بندر از ترمینالهای روبازی برخوردار است که ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷۰۰ هزار تن در سال را دارد.
شفیعیان ادامه داد: بندر فریدونکنار ظرفیت پهلودهی همه شناورها دارد و تخلیه و بارگیری همه نوع محمولهها به غیر از دام زنده را دارد.
وی با اشاره به اینکه بنادر سه نوع رویه دارند که شامل واردات، صادرات و ترانزیت است، گفت: در این بندر برای ۲۵۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شده است که ۸۰ درصد آنها بومی فریدونکناری هستند و برای ۲ تا ۳ هزار نفر به ازای هر کشتی که بار بیرون می رود بهصورت غیرمستقیم کار ایجاد شده است.
شفیعیان مطرح کرد: دغدغه ما تبدیل فریدونکنار به منطقه ویژه و منطقه آزاد است که قول منطقه ویژه را گرفتهایم اما منطقه آزاد شدن کمی بیشتر زمان میبرد.
مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدوکنار گفت: تا پیش از این کل برنجی که در شهر فریدونکنار بارگیری می شد، حدود ۱۰۰ کامیون بود اما با وجود بندر فریدونکنار، هر کشتی برابر با ۲۰۰ تریلی برنج بارگیری میکند.
پایان پیام/۸۶۰۳۴/م
منبع : خبرگزاری فارس