غلامرضا زمانی در آیین تجلیل از استادان دو آموزشکده ملی مهارت علامه حسن زاه آملی پسر و توحید دختر آمل گفت: بیش از سه هزار کارگاه و آزمایشگاه در سطح دانشکده و آموزشکدههای ملی مهارتی در سراسر کشور وجود دارد که اختصاص حدود هزار میلیارد تومان در سال جاری، جوابگوی نیاز این تعداد کارگاه آموزشی نیست.
وی با اشاره به اینکه البته اعتبار دانشگاه ملی مهارت کشور امسال در مجموع در همه بخشها حدود ۸۳ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است، افزود: به طور کلی اعتباراتی که از سوی دولت به دانشگاه ملی مهارت در مقایسه با دیگر دانشگاههای کشور اختصاص داده شد، کم است.
تحصیل ۱۹۰ هزار دانشجو در دانشگاه ملی مهارت
رییس دانشگاه ملی مهارت کشور، در ادامه یکی از ابزارهای مهم اساسی در توسعه در هر جامعه را نیروی انسانی کارآمد دانست و تصریح کرد: در این راستا نقش مراکز آموزش عالی و دانشگاهها بسیار حائز اهمیت است.
زمانی، تعداد دانشجویان دانشگاه ملی مهارت در کشور را حدود ۱۹۰ هزار نفر در ۱۸۳ دانشکده و آموزشکده زیر مجموعه این دانشگاه اعلام و اضافه کرد: این دانشجویان در ۱۲۱ شهر کشور و در دانشکده و آموزشکده در ۱۲۷ رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد، و کاردانی تحصیل میکنند.

۶۲ درصد فاغ التحصیل مهارتی جذب بازار کار شدند
وی همچنین با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۶۲ درصد از دانشجویان دانشگاه ملی مهارت پس از فارغ التحصیلی به صورت مستقیم وارد بازار کسب وکار شدند، تصریح کرد: این امر به علت آموزشهایی مهارتی بوده که در حین تحصیل دیده بودند.
وی یادآورشد: آنچه که اهمیت دارد، بخشهای مهم تولیدی و صنعتی برای آنکه نیروهای متخصص و مورد نیازخود را تامین کنند، باید به کمک دانشگاههای تخصصی از جمله دانشگاه ملی مهارت بیایند.
رییس دانشگاه ملی مهارت یادآورشد: برقرار ارتباط میان دانشگاه و صنعت، بردی دو جانبه و کمک کننده برای هر دو خواهد بود.
در این مراسم گخ حدود ۲۹۰ استاد و مدرس دو دانشکده ملی مهارت آمل حضور داشتند، از ۳۲ نفر از سرآمدان و استادان بازنشسته این دو واحد آموزشی و مهارتی شهرستان آمل تجلیل شد.
سرپرست آموزشکده ملی مهارت علامه حسن زاده آملی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و پاسداشت مقام والای معلم و استاد به جایگاه مهم دانشگاه ملی مهارت پرداخت و گفت: این دانشگاه و فارغالتحصیلان آن نقش مهمی در به حرکت درآوردن چرخ صنعت، اشتغالزایی و کارآفرینی دارند.
قربان قاسمی، با بیان اینکه در این آیین برای نخستین بار از سرآمدان و استادان دو آموزشکده ملی مهارت پسرانه و دختران آمل به صورت متمرکز تجلیل و قدردانی شد، تصریح کرد: جایگاه استادان این دو آموزشکده را نسبت به دیگر مراکز آموزش عالی مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استادان دانشگاه ملی مهارت باید کار عملی و تجربی کرده باشند تا بتوانند اهداف مورد نظر محقق شود.
وی اهمیت کیفیت و کمیت آموزشی در دانشگاه ملی مهارت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تحقق توسعه اقتصاد کشاورزی وصنعتی شهرستان آمل که یکی از قطبهای اصلی صنعت و کشاورزی مازندران محسوب میشود، محور و رویکرد مهارت آموزی به دانشجویان این دانشگاه است.
سرپرست آموزشکده ملی مهارت علامه حسن زاده آملی با اشاره به اینکه برخی از اقدامات مهمی از جمله راهاندازی رشتههای جدید و مرتبط با واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان انجام شده است، اضافه کرد: در سالهای اخیر ارتباط بسیار خوبی میان این واحد دانشگاهی با واحدهای تولیدی وصنایع بزرگ شهرستان برقرار شده است.
قاسمی بیان کرد: یکی از رویکردهای جدی در برگزاری این همایش، شناساندن ظرفیتهای ایجاد شده درآموزشکدههای ملی مهارت شهرستان آمل به مدیران واحدهای تولیدی وصنعتی شهرستان بوده است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)