چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
100291
سه‌شنبه 1401/08/17 ساعت 11:31
بازگشت 12 هزار هکتار  از اراضی غیرقانونی بانک زمین به منابع طبیعی
مازندران

بازگشت 12 هزار هکتار از اراضی غیرقانونی بانک زمین به منابع طبیعی

مدیرکل سابق بازرسی مازندران گفت: 12 هزار هکتار از 18 هزار هکتار اراضی به بانک زمین واگذار شده را به منابع ملی برگرداندیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان مازندران با سخنرانی حسن اسدی مدیرکل سابق برگزار شده است.

اسدی در ابتدای صحبت‌های خویش از واگذاری ۱۸ هزار هکتار اراضی غیرقانونی به بانک زمین خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار به منابع ملی برگشت دهیم و مابقی در پیگیری‌های اداری قرار دارد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای بازگرداندن بیش از ۵ هزار هکتار اراضی ملی در  محدوده شهر کلاردشت به اراضی ملی خبر داد و گفت: همه فرایند قانونی برای بازگرداندن این زمین انجام شده است.

مدیرکل سابق بازرسی مازندران همچنین درباره اقدامات انجام شده برای بازگشت ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی آقمشهد، گفت: اقدام اصلی در دستگاه قضائی انجام شده، اعتراض به آراء سابق به نفع منابع طبیعی در برنامه کاری قرار ما گرفته شده است که ماده ۴۷۷ را خودم تنظیم کردم و پس از طی فرایندهای قانونی این زمین در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته است.

وی دیگر اقدامات انجام شده در استان مازندران را جلوگیری از واگذاری سهام چوب کاغذ مازندران که در شرف واگذاری بود اعلام کرد و گفت: همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از چوب فریم در فرایند قضائی قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: در بازرسی استان تلاش شده  به جای پرونده سازی گره گشائی انجام شود و زمینه رفع امورات به نفع مردم در برنامه کاری قرار گیرد.

در ادامه حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران، اظهار کرد: در مجموعه دستگاه قضائی و دادگستری در خدمت همه ارگان‌های دولتی و مردم  هستیم.

وی تصریح کرد: پرونده‌های سازمان بازرسی که بر حسب قانونی خارج از نوبت رسیدگی شده تا زحمت بازرسان هدر نرود و هم مجموعه‌های که مورد بازرسی قرار گرفته و سوء جریان مستند گزارش شده از رسیدگی قضائی و از اعمال مجازات متناسبی که باید صادر شود محروم نشوند.

به گزارش فارس، حسن اسدی مدیرکل سابق بازرسی استان مازندران به عنوان معاون قضائی دادگستری مازندران منصوب شده و علی گرمه‌ای که اهل لرستان است و پیش از این دادستان شهرستان میناب در استان هرمزگان بوده به عنوان مدیرکل جدید بازرسی مازندران منصوب شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
18 هزار هکتار زمین خواری مازندران مدیرکل بازرسی سابق مازندران
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا