چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
103988
سه‌شنبه 1401/08/24 ساعت 17:19
از رفع کمبودهای دارویی تا مصرف منطقی سرم وآنتی‌بیوتیک‌ها
مازندران

از رفع کمبودهای دارویی تا مصرف منطقی سرم وآنتی‌بیوتیک‌ها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه نظارت زیادی بین شرکت‌های توزیع داروی استان لحاظ می‌شود، گفت: کمبودهای دارویی طی هفته‌های آتی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با شروع فصل پاییز و در کنار آن شیوع بیماری‌های فصلی آنفلوانزا، سرماخوردگی نگرانی این روزها کمبود دارو است، از سرم، انتی‌بیوتیک گرفته تا داروی سرماخوردگی و حتی قطره بینی!؟

طی دو هفته اخیر موضوع کمبود داروها جلوه‌گر شده اما باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته وضعیت بازار دارو از حالت قبل خارج شده و اکنون کمی بهتر شده است.

مسؤولان بهداشتی و درمانی قول داده بودند که شرایط بهتر شد و با ادامه روند شاهد از بین رفتن کامل مشکلات دارویی خواهیم بود.

*رفع کمبودهای دارویی طی هفته‌های آینده

ابراهیم صالحی‌فر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این‌باره، از رفع کمبودهای دارویی طی هفته‌های آتی خبر داد.

وی با اشاره به کمبود دارو طی روزهای اخیر، گفت: با توجه به افزایش تولید برخی اقلام دارویی از جمله آنتی‌بیوتیک‌ها پیش‌بینی می‌شود تا هفته‌های آینده وضعیت توزیع دارو در استان بهتر شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه نظارت زیادی بین شرکت‌های توزیعی استان لحاظ خواهد شد، امیدواریم با مصرف منطقی‌تر دارو به‌ویژه سرم و آنتی‌بیوتیک‌ها این مشکلات کمتر شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
آنتی بیوتیک‌ها ابراهیم صالحی‌فر استان مازندران کمبود دارویی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا