چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
109327
شنبه 1401/09/26 ساعت 08:20
افزایش 7 درصدی مرگ‌های حوادث رانندگی در مازندران
مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

افزایش 7 درصدی مرگ‌های حوادث رانندگی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، گفت : در 8 ماه امسال 415 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش یافت.

 به‌گزارش ایسنا،علی عباسی اظهار کرد: براساس آمارها، ۳۲۳ نفر از تلفات تصادفات هشت ماهه امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

وی یادآور شد: آمل در رتبه نخست شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی را با ۵۳ ، ساری و میاندرود با ۵۲ ، بابل با ۴۸ فوتی و کمترین آن شهرستان فریدونکنار با ۶ فوتی گزارش شده است.

 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین کشته‌ها در محور برون شهری و راه روستایی بوده است، افزود: از ۴۱۵ کشته‌های ناشی از تصافات جاده‌ای در ۸ ماهه امسال، ۲۹۵ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش ۵ درصدی ) و ۱۲۰ نفر در حوادث درون شهری، ( با افزایش ۱۱ درصدی ) گزارش شده است.

این مسئول به افزایش ۸ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: ۹هزار ۳۸۳ نفر از ابتدای سال تا پایان آبان ماه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشان از فرهنگ بالای ملی دانست و اظهار کرد: برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی راباید محترم بدانیم.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کلید واژگان
استانی-شهرستانها پزشکی قانونی تصادفات جاده‌ای مرگ ناشی از تصادفات منطقه مازندران
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا