چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
109340
شنبه 1401/09/26 ساعت 09:29
افزایش 7 درصدی جان باختگان حوادث رانندگی در مازندران
مازندران
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد؛

افزایش 7 درصدی جان باختگان حوادث رانندگی در مازندران

ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماه امسال 415 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست داده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با اشاره به رشد هفت درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی افزود: بر اساس آمارها، ۳۲۳ نفر از تلفات تصادفات هشت ماهه نخست امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل دادند.

وی شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی را به ترتیب آمل با ۵۳، ساری و میاندرود با ۵۲، بابل با ۴۸ فوتی و کمترین آن شهرستان فریدونکنار با شش فوتی اعلام کرد و گفت: بیشترین کشته‌ها در محور برون شهری و راه روستایی بوده است.

عباسی یادآور شد: از ۴۱۵ کشته تصادفات هشت ماهه، ۲۹۵ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش ۵ درصدی) و ۱۲۰ نفر در حوادث درون شهری، (با افزایش ۱۱ درصدی) گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش هشت درصدی مصدومان تصادفات رانندگی افزود: ۹ هزار ۳۸۳ نفر در هشت ماهه نخست امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
اداره کل پزشکی قانونی مازندران سانحه تصادف علی عباسی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا