چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
110376
شنبه 1401/09/26 ساعت 20:29
بهترین راهکار جبران کمبود زمین در شمال نوسازی بافت های فرسوده است
گلستان
معاون وزیر راه و شهرسازی:

بهترین راهکار جبران کمبود زمین در شمال نوسازی بافت های فرسوده است

گرگان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری گفت: در شهرهای شمالی که با مشکل کمبود زمین در مراکز شهرها مواجه هستند، بهترین گزینه جبران کمبودها ساخت وساز در بافت فرسوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آیینی شامگاه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان گلستان اظهار کرد: اگر ساخت و سازها را به سمت بافت فرسوده هدایت کنیم با یک تیر چند هدف حاصل می‌شود؛ ساخت و ساز در بافت فرسوده در شهرهای شمالی که با مشکل کمبود زمین در مراکز شهرها مواجه هستند گزینه مناسبی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری افزود: در تهران به ازای هر واحد بافت فرسوده پنج بافت جدید ساخته می‌شود اما این آمار در سایر استان‌ها به ازای هر واحد فرسوده سه واحد جدید است.

آئینی ادامه داد: در بافت فرسوده بن‌بستی برای صدور مجوز نداریم و حتی اگر واحدی زیر ۵۰ متر بود باید مجوز برایش صادر شود.

وی گفت: جان صدها هزار نفر از ساکنان بافت فرسوده در خطر است و در صورت رخ دادن زلزله نمی‌توانند فرار کنند و جان خود را نجات دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری افزود: در ستاد بازآفرینی شهری شهرداری‌ها باید با بررسی محلات کم برخوردار سرانه (مانند سرانه آموزش، فرهنگی، فضای سبز، بهداشت، مسکن) این محلات را بررسی کنند و در قدم بعدی برنامه‌های لازم برای رساندن این سرانه‌ها به میانگین استان تلاش کنند.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
بازآفرینی شهری ایران بافت فرسوده سید محمد آیینی گلستان مسکن
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا