به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، همسر آزاری به شکلهای مختلف در جوامع بروز میکند و در هر خانوادهای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونهای از همسرآزاری را دارند، در این زمینه علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان در ۸ ماه امسال، از هزار ۲۶۴ مورد همسر آزاری ثبت شده هزار ۲۴۲ مورد زن و بقیه را مردان شاکی بودند.
همچنین در این زمینه باید عنوان کرد؛ اگرچه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد.
وی در ادامه تصریح کرد: در زمینه همسرآزای شهرستانهای ساری و میاندرود با ۲۴۹، بابل با ۲۰۵ و قائمشهر و سیمرغ با ۱۴۰ مورد ببیشرین و شهرستان سوادکوه با ۱۷ کمترین آمار مراجعین همسرآزاری در آن ثبت شده است.
لازم به ذکر است، میتوان با بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارتهای زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنتها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی میتوان موارد همسرآزاری را به حداقل رساند.
پایان پیام/۸۶۰۰۴/ج