چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
112859
شنبه 1401/10/03 ساعت 11:09
مازندرانی‌ها بیشتر همسردوست شدند/ کاهش 16 درصدی  همسر آزاری
مازندران

مازندرانی‌ها بیشتر همسردوست شدند/ کاهش 16 درصدی همسر آزاری

مدیر کل پزشکی قانونی استان از ارجاع هزار و 264 مورد همسر آزاری طی هشت ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، همسر آزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ای از همسرآزاری را دارند، در این زمینه علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان در ۸ ماه امسال، از هزار ۲۶۴ مورد همسر آزاری ثبت شده هزار ۲۴۲ مورد زن و بقیه را مردان شاکی بودند.

همچنین در این زمینه باید عنوان کرد؛ اگرچه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در زمینه همسرآزای شهرستان‌های ساری و میاندرود با ۲۴۹، بابل با ۲۰۵ و قائمشهر و سیمرغ با ۱۴۰ مورد ببیشرین و شهرستان سوادکوه با ۱۷ کمترین آمار مراجعین همسرآزاری در آن ثبت شده است.

لازم به ذکر است، می‌توان با بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسرآزاری را به حداقل رساند.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/ج


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
علی عباسی مازندران مدیر کل پزشکی قانونی همسر آزاری
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا