چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
113298
چهارشنبه 1401/10/07 ساعت 10:15
250 تُن به ظرفیت پردازش زباله در گلستان افزوده می شود
گلستان
مدیرعامل پسماند گلستان:

250 تُن به ظرفیت پردازش زباله در گلستان افزوده می شود

گرگان- مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری‌ها و دهیاری‌های گلستان گفت: ظرفیت پردازش زباله و پسماندهای عادی و خانگی گلستان تا پایان سال با افزایش 250 تُنی به هزار تن در روز خواهد رسید.

حسن ملک شاهکویی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر سه خط پردازش زباله با ظرفیت مجموع ۷۵۰ تن در آق قلا و آزادشهر فعال هستند که تا پایان سال یک خط پردازش جدید به ظرفیت فعلی افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌ها و دهیاری‌های گلستان افزود: به صورت روزانه ۷۰۰ تن زباله در سایت پسماند آق قلا و ۳۰۰ تن زباله در سایت آزادشهر پذیرش می‌شود.

وی گفت: با رفع اندک ابهامات موجود در فرایند تولید بیوگاز و برق از زباله، تا پایان سال مقدمات اجرایی این پروژه در گلستان آغاز خواهد شد و حدود دو هزار میلیارد ریال در این بخش سرمایه گذاری خواهد شد.

ملک شاهکویی افزود: مکان یابی برای سایت شماره چهار پسماند به طور ویژه در دستور کار قرار دارد و ۱۱ نفر از برجسته‌ترین اساتید دانشگاه در حال بررسی و مطالعه این پروژه هستند و تا کنون ۱۲۵ میلیون تومان به این امر اختصاص داده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌ها و دهیاری‌های گلستان بیان کرد: ۱۴ نقطه برای مطالعه این سایت مشخص شده تا محل مورد نظر پس از بررسی دقیق این گروه کارشناسی در حوزه‌های مختلف به دستگاه‌های مرتبط برای تایید نهایی به محیط زیست معرفی شود.

وی گفت: فرآیند مکان‌یابی بسیار پیچیده است و تمام ملاحظات برای این سایت باید بلندمدت بوده و حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار زمین تهیه شود.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
پسماند گلستان مدیریت پسماند
اشتراک گذاری