چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
113468
پنج‌شنبه 1401/10/08 ساعت 20:51
تشدید اقدامات بیابان زدایی در گلستان با کاشت  600 هزار اصله نهال
گلستان
مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبر داد:

تشدید اقدامات بیابان زدایی در گلستان با کاشت 600 هزار اصله نهال

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با هدف مقابله با گسترش بیابان و مدیریت عرصه ها، 600 هزار اصله نهال در هزار و 200 هکتار از مراتع مستعد ریزگرد گلستان کاشته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سلامتی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با هدف جلوگیری از بیابانی شدن و مقابله با ریزگردها امسال ۶۰۰ هزار اصله نهال در هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع بیابانی گلستان کشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: امسال ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های مرتع داری اختصاص یافته اما باتوجه به وسعت مراتع و هزینه بر بودن طرح‌های بیابان زدایی و مرتع داری این میزان اعتبار جوابگوی نیاز استان نیست.

وی ادامه داد: ایستگاه بذر چپر قویمه بزرگترین ایستگاه بذر گلستان است و امسال با تلاش‌های انجام شده بذور مورد نیاز از خود استان جمع آوری و از آن‌ها استفاده می‌شود.

سلامتی افزود: بخشی از کانون‌های گرد و غبار از خارج کشور و صحرای قره قوم ترکمنستان نشات می‌گیرد و در داخل استان هم این کانون‌های ریزگرد در سه منطقه آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس با ۱۳۰ هزار هکتار وسعت قرار دارد.

گفتنی است، استان گلستان دارای ۸۶۲ هزار هکتار مرتع بوده که از این میزان ۷۶۱ هزار هکتار قشلاقی و بقیه مراتع ییلاقی است.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
بیابان زدایی گلستان مرتع
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا