چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
118595
چهارشنبه 1401/10/28 ساعت 13:31
254 زندانی در مازندران به عشق حضرت زهرا (س) بخشیده شدند
مازندران
رئیس کل دادگستری مازندران:

254 زندانی در مازندران به عشق حضرت زهرا (س) بخشیده شدند

ساری- رئیس کل دادگستری مازندران از آزادی 254 زندانی به مناسبت پویش «به خاطر حضرت فاطمه زهرا (س) می بخشم» و رهایی چهار محکوم به قصاص از دار مجازات در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری درحاشیه بازدید از از زندان قائمشهر اظهار داشت: ۳۰ بانوی زندانی و۲۴۴ نفر از آقایان به مناسبت اجرای «پویش به خاطر فاطمه الزهرا (س) می بخشم» و در راستای تحکیم خانواده در سراسر استان آزاد شدند و به دو هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان نیز مرخصی اعطا شد.

وی با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر فراهم کردن تمهیدات لازم برای آزادی و بهره مندی از ارفاقات قانونی در قبال زندانیان واجد شرایط به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارداشت: استفاده از ظرفیت‌های ارفاقی قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس گامی مؤثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد و لازم است رؤسا، دادستان‌ها و قضات استان در بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس دستگاه قضائی استان در ادامه افزود: بعد از بازدید از زندان قائمشهر به همراه تعدادی از معاونین و روساو دادستان‌های حوزه‌های قضائی قائمشهر، سواد کوه، سواد کوه شمالی و تعدادی از قضات محاکم و مدیر کل زندان‌های استان همچنین طی مراسمی از اولیای دم مقتولین که در این ایام با تلاش همکاران مرکز توسعه حل اختلاف استان، شورای حل اختلاف زندان، صلح یاران، قضات و مدیران زندان‌های استان، با گذشت از قصاص نفس، جان دوباره ای به ۴ نفر از محکومین قصاص نفس داده بودند تقدیر شد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه استفاده از عفو و سایر نهادهای ارفاقی برای زندانیان در دستور کار قرار گرفته است گفت: امیدوارم قضات محترم با توجه به شرایط افراد از این ارفاقات قانونی بیشتر استفاده کنند.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
آزادی زندانیان دادگستری مازندران محمد صادق اکبری
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا