چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
118953
جمعه 1401/10/30 ساعت 23:17
70 هزار راس دام در گنبدکاووس مقابل بیماری تب مالت واکسینه شدند
گلستان
رئیس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس:

70 هزار راس دام در گنبدکاووس مقابل بیماری تب مالت واکسینه شدند

گنبدکاووس- رئیس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 70 هزار راس دام سبک و سنگین در گنبدکاووس مقابل بیماری تب مالت واکسینه شدند.

به گزارش مهر، نادر گوکلانی شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۲۰ هزار راس دام سنگین و ۵۰ هزار راس دام سبک در گنبدکاووس برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب مالت به صورت رایگان واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس افزود: کارشناسان دامپزشکی و شبکه بهداشت این شهرستان با واکسیناسیون و نمونه برداری از دام‌ها از بروز این بیماری پیشگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: به طور میانگین ماهانه ۱۰ کارگاه آموزشی با هدف پیشگیری از بروز تب مالت برای دامداران در گنبد کاووس برگزار می‌شود.

گوکلانی با بیان اینکه تب مالت یک بیماری میکروبی مشترک بین انسان و دام است و تلفات سنگینی را به دام‌ها وارد می‌کند بر ضدعفونی دامداری‌ها تاکید کرد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
دامپزشکی گلستان گنبدکاووس
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا