چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
120662
پنج‌شنبه 1401/11/13 ساعت 07:42
سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در گلستان راه اندازی می شود
گلستان
مدیرکل راهداری گلستان:

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در گلستان راه اندازی می شود

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: با هدف پایش تجاوز و تعدی به حریم عرصه های ملی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در گلستان همزمان با دهه فجر راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مصدقی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با هدف پایش تجاوز و تعدی به حریم عرصه‌های ملی و دولتی و صدور مجوزهای مرتبط با زمین در استان طی دهه فجر راه اندازی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تخلفات و تجاوز به عرصه‌های ملی و دولتی، به صورت برداشت‌های هوایی توسط ماهواره‌های هوشمند در این سامانه ثبت و رصد و نسخه‌ای از آنها به مراجع نظارتی کشور و استان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در این سامانه تمام لایه‌های اطلاعاتی مربوط به راه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی مرتبط با شرح وظایف اداره کل بارگذاری شده و پس از تعیین مسئول استانی تحت نظر مراجع نظارتی کشور، نام کاربری برای واحدهای شهرستانی اخذ شد.

مصدقی ادامه داد: مراجع اصلی صدور استعلام این سامانه، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهرسازی، محیط زیست و امور اراضی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در مرحله آزمایشی این سامانه، دو مورد تخلف شناسایی و برای رسیدگی به شهرستان‌ها ابلاغ شد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ایران استوار دهه فجر راهداری عادل مصدقی گرگان گلستان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا