چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
121564
چهارشنبه 1401/11/19 ساعت 16:37
سرمایه گذاری 7000 میلیارد تومانی در زیرساخت های برق مازندران
مازندران
استاندار مازندران اعلام کرد؛

سرمایه گذاری 7000 میلیارد تومانی در زیرساخت های برق مازندران

ساری- استاندار مازندران گفت: طی یکسال گذشته هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنعت برق استان صورت گرفته و تحولات شگرفی در این زمینه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای استان با اشاره به تحولات شگرف در صنعت برق استان اظهار داشت: قبل از انقلاب شمار مشترکان تجاری و صنعتی در استان محدود بود در حالی که امروز سه هزار مگاوات نیروگاه در استان احداث شد و تمامی شهرها و روستاهای استان از برق بهره مند بودند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ نیروگاه برق در استان فعال نبود، گفت: در آن دوره فقط شش درصد روستاهای استان از نعمت برق بهره مند بودند و در تمام دوران قبل از انقلاب ۱۹ پست انتقال و فوق توزیع در استان وجود داشت اما طی ۴۴ سال بعد از انقلاب اسلامی ۱۴۰ دستگاه پست با رفیت ۱۸ هزار و ۵۷۵ مگاوولت آمپر نصب شده است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت به صفررسیدن خاموشی برق خانگی است و امسال برای اولین بار در بخش خانگی در تابستان هیچ خاموشی نداشتیم و در آینده نزدیک در بخش صنعتی نیز نباید خاموشی برق اعمال شود.

استاندار مازندران با اظهار اینکه مکتب و سیره عملی حضرت امام راحل مدیریت جهادی است، بر لزوم ترویج این مدیریت تاکید کرد و افزود: طی یکسال گذشته سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه برق در استان انجام شده است.

حسینی پور با بیان اینکه تحول اساسی در حوزه زیرساخت‌های برق صورت گرفته است، گفت: سه هزار میلیارد تومان در قالب ماده ۵۶ در زمینه زیرساخت‌های آب در استان تخصیص داده شده است.

استاندار مازندران بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: بسیاری از پروژه‌ها در استان چندین سال به صورت نیمه کاره وجود دارد و زمانبندی برای تکمیل و پایان پروژه‌ها ضروری است.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
استانداری مازندران صنعت برق محمود حسینی پور
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا