چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
126955
سه‌شنبه 1401/12/09 ساعت 06:49
عملیات احداث آب شیرین‌کن در سواحل گلستان تا پایان سال آغاز می شود
گلستان
استاندار گلستان:

عملیات احداث آب شیرین‌کن در سواحل گلستان تا پایان سال آغاز می شود

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به ضرورت استقاده از همه ظرفیت‌های موجود برای حل مشکل آب شرب مردم‌، گفت: احداث آب شیرین‌کن در سواحل گلستان تا پایان سال آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه دوشنبه در نشست با مدیران شرکت مپنا اظهار کرد: با همکاری وزارت نیرو مجوز شیرین سازی ۷۲ میلیون متر مکعب آب دریا اخذ شده و امیدوار هستیم از این طریق بتوانیم بخشی از مشکلات آبی استان را مرتفع سازیم.

استاندار گلستان افزود: در این جلسه مقرر شد مدل‌های سرمایه گذاری و نحوه تأمین مالی این پروژه ظرف یک هفته آینده جمع بندی شود.

وی ادامه داد: با موافقت مدیرعامل مپنا، مقرر شد عملیات اجرایی پروژه آب شیرین کن در گلستان تا انتهای سال ۱۴۰۱ آغاز و وارد فاز اجرایی شود.

همچنین در این جلسه مدیرعامل مپنا از آمادگی این شرکت برای همکاری در سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول خبرداد و گفت: این پروژه می‌تواند نقش بسزایی در تأمین برق استان گلستان و کشور داشته باشد.

گفتنی است با هدف تأمین آب شرب گلستان مقرر است تا واحدهای آب شیرین کن در سواحل گمیشان در حاشیه خزر احداث شود.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
آب شیرین کن علی‌محمد زنگانه گرگان گلستان
اشتراک گذاری