چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
134526
دوشنبه 1402/01/07 ساعت 17:51
موج هشتم کرونا به مازندران رسید/مراجعه روزانه 1000بیماربه مراکز درمانی
مازندران

موج هشتم کرونا به مازندران رسید/مراجعه روزانه 1000بیماربه مراکز درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه موج هشتم کرونا به مازندران رسید، گفت: انتظار می‌رفت که در بهمن و اسفند شاهد پیک هشتم کرونا باشیم اما دو هفته‌ای است که با بروز این ویروس مواجه شدیم.

فرهاد غلامی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روزی ۱۰ درصد در مراجعه سرپایی و ۲۰ درصد در بخش بستری اضافه شده است، اظهار کرد: روزانه ۱۰۰۰ نفر مبتلا به کرونا به صورت سرپایی به مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: سوشه جدیدی که با آن مواجه هستیمBE۴ وXBBاست که به صورت سرماخوردگی، ضعف و بی‌حالی، سرفه، تغییر صدا، گلودرد و علائم گوارشی بروز می‌کند. افرادی که دارای این علائم هستند باید در حالت قرنطینه قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر دو شهر مازندران در وضعیت قرمز، دو شهر نارنجی و دو شهر زرد قرار دارند، خاطرنشان کرد: ۱۶ شهر مازندران در وضعیت رنگ کرونایی آبی هستند.

این مسئول با تاکید براینکه مردم مازندران جهت پیشگیری از شیوع کرونا، اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری را رعایت کنند، گفت: افرادی که تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند و یا ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته است در اسرع وقت با مراجعه به مراکز مشخص شده اقدام کنند.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کلید واژگان
استانی-اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران منطقه مازندران موج هشتم کرونا وضعیت قرمز کرونایی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا