چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
135144
یکشنبه 1402/01/13 ساعت 11:02
ادامه روند کاهشی ذخایر خون در مازندران/ آمادگی مراکز دریافت خون پس از افطار
مازندران

ادامه روند کاهشی ذخایر خون در مازندران/ آمادگی مراکز دریافت خون پس از افطار

مدیرکل انتقال خون مازندران، گفت: طی نوروز امسال باوجود اینکه
شاهد حضور بالای اهدا کنندگان در استان بودیم اما ذخایر استان مازندران مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران، اظهار کرد: طی نوروز امسال باوجود اینکه  شاهد حضور بالای اهدا کنندگان در استان بودیم اما ذخایر استان مازندران مطلوب نیست. 

وی با اشاره به نیاز بالای خون در استان مازندران، افزود: درحال حاضر ذخیره خون در استان به ۴.۵ روز رسید درحالی‌که باید بیش از ۶ روز باشد.

  مدیرکل انتقال خون استان مازندران به این دلیل که مصرف  خون در استان مازندران باوجود بیماران خاص و همچنین حضور مسافران ذخایر خون روند کاهشی پیدا کرده است. 

محمدی فیروزجایی بیان کرد: با توجه به نیاز  مستمر بیماران  و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی، مراکز انتقال خون ساری، قائم شهر، بابل، آمل، تنکابن و بهشهر در راستای تامین خون سالم و کافی بیماران پس از افطار فعال و آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند. 

وی با اعلام اینکه انتقال خون مازندران یک شبکه پیوسته است، افزود: در روزهای پایانی اسفند سال گذشته علاوه بر اینکه نیاز استان را تامین  بلکه به استان‌های گیلان و تهران خون ارسال کردیم. 

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های انتقال خون را بالا برد، گفت: از مردم تقاضا داریم با داشتن کارت ملی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و همانند گذشته یاری‌رسان بیماران نیازمند به خون استان باشند. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
اهدای خون اهدای زندگی عبدالله محمدی فیروزجایی ماه رمضان مدیرکل انتقال خون مازندران نوروز 1402
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا