چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
138371
چهارشنبه 1402/01/30 ساعت 09:05
بارش‌ها در شهرستان کلاله 38 درصد کاهش یافت
گلستان
فرماندار کلاله

بارش‌ها در شهرستان کلاله 38 درصد کاهش یافت

کلاله - فرماندار کلاله گفت: بررسی داده های بارشی در شهرستان کلاله بیانگر آن است که بارش‌ها طی هفت سال اخیر در این شهرستان 38 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد شیبک صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: میزان بارش‌ها در کلاله از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۱ از ۶۰۳ میلی متر با کاهش ۲۲۸ میلیمتری به ۳۷۵ میلیمتر رسیده است.

فرماندار کلاله گفت: بخشی اعظمی از منابع آبی شهرستان آب‌های زیرزمینی و چاه است که عواملی مانند حفر چاه‌های غیرمجاز، عدم رعایت الگوی مصرف، تغییر اقلیم و شرایط خاص بارش‌ها و کاهش نزولات آسمانی باعث کاهش منابع تأمین آب شرب شده است.

وی گفت: برای عبور از تنش آبی شهرستان نیازمند تشکیل قرارگاه و همراهی تمام اعضای مدیریت بحران شهرستان و همچنین شیوه‌های جدید در مدیریت منابع آب و مصارف هستیم.

شیبک افزود: نصب کنتور هوشمند برای چاه‌ها، ممنوعیت کشت شالی از محل چاه‌های مجاز و غیرمجاز که در حریم چاه‌های آب شرب مجاز تا شعاع هزار متر قرار دارند، پلمب چاه‌های غیرمجاز، حمایت از کشت‌های جایگزین و اعطای تسهیلات به کشت‌های گلخانه‌ای از جمله مباحثی است که برای عبور از تنش خشک سالی در دستور کار قرار دارد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
خشکسالی فرهاد شیبک کلاله گلستان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا