چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
140501
جمعه 1402/02/08 ساعت 06:18
300 تُن قزل آلا از قفس و پن های دریای خزر در گلستان برداشت شد
گلستان
مدیر کل شیلات گلستان:

300 تُن قزل آلا از قفس و پن های دریای خزر در گلستان برداشت شد

گرگان - مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به پایان برداشت ماهی از قفس و پن های مستقر در پهنه آبی استان گفت: امسال 300 تن قزل آلا از مزارع مستقر در خزر جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جباری شامگاه پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۳۰۰ تن ماهی قزل‌آلا با میانگین وزنی ۱.۵ تا دو کیلوگرم از ۶۰ قفس و پن مستقر در آب‌های دریای خزر واقع در پهنه سرزمینی گلستان برداشت شده است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: از آذر سال گذشته و با مناسب شدن دمای آب بیش از ۱۸۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا با میانگین وزنی ۲۰۰ گرم در قفس‌ها و پن های مستقر در استان ذخیره سازی شد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود برای سال ۱۴۰۲ میزان هزار تن تولید ماهی در دریای خزر تولید شود.

گفتنی است، از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۱۴ پروانه تأسیس به ظرفیت پنج هزار و ۵۰۰ تن برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر و تعداد بیش از ۶۰ قفس و پن در پهنه آبی استان مستقر شد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
اداره کل شیلات گلستان اسماعیل جباری دریای خزر شیلات گرگان گلستان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا