چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
141740
یکشنبه 1402/02/17 ساعت 11:24
دو بهله عقاب طلایی توسط پرسنل تیپ230 گرگان به محیط زیست تحویل شد
گلستان

دو بهله عقاب طلایی توسط پرسنل تیپ230 گرگان به محیط زیست تحویل شد

گرگان- کارکنان تیپ 230 متحرک هجومی نزاجا گرگان، دو بهله جوجه عقاب طلایی را از متخلفان کشف و به محیط‌ زیست تحویل دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، کارکنان تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی نزاجا (شهید اسداله متاجی گرگان)، در حین گشت و پایش مناطق مرزی دو بهله جوجه عقاب طلایی را از متخلفان کشف و به محیط‌ زیست شهرستان زیرکوه تحویل دادند.

مرزداران ارتش در کنار مأموریت حفاظت و مراقبت از مرزهای کشور عزیزمان، از منابع و منافع ملی کشور هم صیانت و پاسداری می‌کنند.

عقاب طلایی یکی از قوی‌ترین و باشکوه‌ترین پرندگان شکاری در قاره آسیا و اروپا بوده و به دلیل ظاهر فوق العاده زیبایی که دارد بسیار شکار می‌شود و در ایران از گونه‌های تحت حمایت است.

این گونه شگفت انگیز می‌تواند در حال پرواز تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

استفاده از چابکی و سرعت و داشتن پنجه‌های قوی می‌تواند طعمه‌های خود از جمله خرگوش، موش کوهی، سنجاب زمینی و پستانداران بزرگ مانند روباه، گربه، بز کوهی و بچه آهوها را شکار کند.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
اداره کل محیط زیست گلستان ارتش جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست گرگان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا