چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
142086
چهارشنبه 1402/02/20 ساعت 08:01
فعالیت 3 مرکز آنژیوگرافی دولتی در گلستان/176 تخت فعال دیالیزداریم
گلستان
معاون علوم پزشکی گلستان خبرداد؛

فعالیت 3 مرکز آنژیوگرافی دولتی در گلستان/176 تخت فعال دیالیزداریم

گرگان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: سه مرکز آنژیوگرافی دولتی داریم که در شهرستان های گنبدکاووس، گرگان و کردکوی واقع شده و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

محمدمهدی زرگران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در گلستان با کمبود تخت دیالیز مواجه هستیم و از اوایل سال گذشته چند برنامه طراحی شد تا از ظرفیت حداکثری تخت های موجود استفاده کنیم و تعداد شیفت ها را هم افزایش دادیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در برنامه میان مدت، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها و بخش خصوصی در برنامه قرار گرفت تا آنها هم پای کار بیایند.

وی بیان کرد: در برنامه درازمدت هم سنجش دیابت و پرفشاری خون و فعال کردن مرکز پیوند کلیه را در برنامه داریم که اینها بار دیالیز را کاهش خواهند داد.

زرگران گفت: ۱۷۶ تخت فعال دیالیز در استان داریم و به ازای هر ۵.۱ بیمار دیالیزی یک تخت فعال است.

طبق گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای هر تخت دیالیز بدون ملزومات و نیروی انسانی، ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آنژیوگرافی هم توضیح داد که سه مرکز آنژیوگرافی دولتی داریم که در شهرستان های گنبدکاووس، گرگان و کردکوی واقع شده و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
آنژیوگرافی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گرگان محمدمهدی زرگران
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا