چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
142120
چهارشنبه 1402/02/20 ساعت 10:46
مطلوب بودن ذخایر خونی در مازندران/ در فصل کشاورزی بیماران فراموش نشوند
مازندران

مطلوب بودن ذخایر خونی در مازندران/ در فصل کشاورزی بیماران فراموش نشوند

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه درحال حاضر ذخایر خونی در استان مطلوب است، گفت: باتوجه به فصل کشاورزی انتظار ما این است حضور مردم در پایگاه‌های انتقال خون مستمر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران درباره وضعیت دخایر خونی استان، اظهار کرد: این روزها وضعیت ذخیره خون در استان مطلوب بوده و به ۶ روز رسیده است.

وی افزود: با توجه به فصل کار در آینده نزدیک پیش‌بینی ما این بوده ذخیره خون در استان مازندران کاهش یابد که انتظار داریم مردم حضور فعال داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده خون‌دهی توسط مردم محلات و روستاها است توصیه ما به مردم این بوده باتوجه به فصل کشاورزی بیماران نیازمند به خون فراموش نشوند.

محمدی‌فیروزجایی با اشاره به اینکه نیاز به خون دائمی و همیشگی است، گفت: ۴۰ درصد ذخایر خونی صرف بیماران تالاسمی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه زیرساخت‌ها در ارتباط با بحث سلامت خونگیری فراهم است، گفت: باتوجه به اینکه تمامی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
اهدای خون بیماران تالاسمی عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران وضعیت ذخایر خونی در مازندران
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا