چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
142169
چهارشنبه 1402/02/20 ساعت 15:46
نظارت استاندارد بر کیفیت آب شرب گلستان
گلستان
مدیرکل استاندارد گلستان خبرداد؛

نظارت استاندارد بر کیفیت آب شرب گلستان

گرگان- مدیرکل استاندارد گلستان از نمونه برداری آب آشامیدنی در شبکه توزیع آب شرب شهری در پنج شهر مختلف استان توسط کارشناسان استاندارد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، نمونه برداری از شبکه آب شرب پنج شهر استان انجام شد.

مدیرکل استاندارد گلستان هدف از این طرح را بررسی و ارزیابی انطباق آب آشامیدنی با استانداردهای ملی به منظور صیانت از ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی شهروندان استان برشمرد و گفت: در این بازرسی‌ها، از آب شرب مربوط به شبکه توزیع شهری پنج شهر مختلف استان (بندرگز، گرگان، گنبد، کلاله و علی آباد) نمونه برداری شد و مورد آزمون‌های میکروبی و فیزیکی و شیمیایی قرار گرفت.

وی بیان کرد: نتایج بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که نمونه‌های ماخوذه از نظر آلودگی میکروبی (اشرشیا کلی و کلی فرم) با استاندارد ملی مربوط مطابقت داشته و فقط یک مورد از نمونه‌های ماخوذه در بند آزمون نیترات با استاندارد ملی مربوط مغایرت داشت.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
استاندارد گلستان سید مهدی حسینی گرگان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا