چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
142649
یکشنبه 1402/02/24 ساعت 12:16
135 هزار مازندرانی سال قبل به صورت رایگان بیمه شدند
مازندران
مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

135 هزار مازندرانی سال قبل به صورت رایگان بیمه شدند

ساری- مدیرکل بیمه سلامت مازندران شمار بیمه شدگان تحت پوشش را بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر ذکر کرد و گفت: پارسال 135 هزار نفر به صورت رایگان بیمه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا میرزایی پیش ازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در استان مازندران یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: ۸۱ درصد این افراد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه بوده و عمده آنان از روستاییان هستند.

وی با عنوان اینکه ۱۸۰ هزار نفر نیز از طریق صندوق بیمه همگانی تحت پوشش بیمه قرار دارند، گفت: در سال جاری نیز افرادی که فاقد بیمه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهیم و امسال سرانه بیمه ۱۱۸ هزار نفر تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۵ هزار نفر رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، افزود: استان مازندران دارای دو هزار و ۶۷۰ مؤسسه طرف قرارداد است و در سال گذشته هزار ۴۲۰ میلیارد تومان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

میرزایی میزان بدهی بیمه به دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل را بابت هزینه بستری و درمان بیماران ۲۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و با اشاره به اجرای طرح راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: در حال حاضر ۱۰۷ گروه انواع بیماران تحت پوشش این طرح قرار دارند و بیماران می‌توانند با ثبت نام در سامانه از مزایای شهر شوند و سال گذشته ۵۷ میلیارد تومان برای هزینه‌های بیماران صعب العلاج در استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران ادامه داد: همچنین از سه هزار و ۵۰۰ بیمار نیز با ارائه اسناد حمایت‌های مالی صورت گرفت و ۲۴ میلیارد تومان به آنان پرداخت شده است و در مجموع جذب بودجه در مازندران پنج برابر استان تهران در سال گذشته بوده است.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
بیمه سلامت ساری محمدرضا میرزائی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا