چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
148033
پنج‌شنبه 1402/03/11 ساعت 14:27
بهره‌برداری از 253 واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده مازندران
مازندران

بهره‌برداری از 253 واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده مازندران

به صورت وبیناری با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و دیگر مسئولان استانی، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از بیش از 5 هزار واحدمسکونی در بافت‌های فرسوده 17 استان و 67 شهر کشور به ویژه 32 پروژه به تعداد 253 واحد در 9 شهر استان مازندران برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۶۷ شهر کشور در خصوص بافت فرسوده ناکارآمد میانی مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، اظهار کرد: در مازندران از ۶۳ شهر به تعداد ۴۳  شهر برای احیای بافت فرسوده شناسایی شد.

علی دیوسالار به اقدامات موثر مازندران در احیای بافت فرسوده اشاره کرد وگفت: حدود ۱۰۲۷ واحد مسکونی در بافت فرسوده در دست احداث دارد که ۲۵۳ از این واحدها امروز به صورت وبیناری به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در مازندران به دلیل اینکه نفوذ ناپذیری در محله‌های کوچک و باریک در قطعات ۲۰۰ متری زیاد است بازآفرینی انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، سهمیه استان در احیای بافت فرسوده حدود ۷ هزار واحد است که لازم است در نهضت ملی مسکن به ۱۵ هزار واحد ارتقاء یابد.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کلید واژگان
احیای بافت فرسوده استانی-اقتصادی بافت فرسوده مدیریت شهری منطقه مازندران وزارت راه و شهرسازی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا