چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
151631
یکشنبه 1402/04/04 ساعت 10:35
170 هزار تن برنج در انبارهای مازندران مانده است
مازندران
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران:

170 هزار تن برنج در انبارهای مازندران مانده است

بابلسر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه بیش از 170 هزار تن از برنج سال قبل در انبارها مانده است، بازاریابی را نیاز محصولات کشاورزی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان عباسپور صبح یکشنبه در ستاد برنج کشور در استان مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۰ هزار تن از برنج سال گذشته در انبارها و شالیکوبی ها مانده است، افزود: باید برای بازاریابی و بازرگانی محصولات برنامه ریزی شود.

وی با عنوان اینکه پارسال ۶۸ هزار هکتار ارقام پرمحصول در استان کشت شد، افزود: امسال این میزان به ۴۰ درصد سال قبل نیز نخواهد رسید به دلیل آنکه بازار مناسبی برای آن پیدا نکردیم.

وی با اظهار اینکه در عرصه مکانیزاسیون مزارع وضعیت خوبی را در استان داریم، گفت: بسیاری از ماشین آلات کشاورزی فرسوده و قدیمی هستند و ضریب بهره وری آنها بسیار پایین است.

عباسپور با عنوان اینکه کمباین‌های نسل اول باید از رده خارج شوند، گفت: باید میزان برداشت و ضایعات برنج را کاهش داد زیرا هزینه‌های زیادی به کشاورزان تحمیل می‌شود.

بیش از ۲۱۵ هزار هکتار شالیزار در مازندران وجود دارد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
احسان عباسپور برنج جهادکشاورزی مازندران
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا