چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
152356
یکشنبه 1402/04/11 ساعت 10:28
اهدای اعضای جوان لاهیجانی به 3 نفر جان دوباره بخشید
گیلان

اهدای اعضای جوان لاهیجانی به 3 نفر جان دوباره بخشید

رشت- مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اهدای اعضای جوان لاهیجانی به 3 نفر حیات دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک ریماز صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرحوم «محمد رضا مرادی» که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود سبب نجات ۳ نفر از بیماران نیازمند پیوند عضو شد.

مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اعضای بدن محمدرضا مرادی، ۲۳ ساله اهل لاهیجان با رضایت خانواده اش در بیمارستان رازی رشت اهدا شد.

ریماز افزود: کبد این جوان مرگ مغزی شده با اورژانس هوایی برای پیوند به یک بیمار دچار نارسایی شدید کبدی، به بیمارستان صدرای شیراز منتقل شد.

وی گفت: ۲ کلیه این جوان لاهیجانی هم به یک بیمار ۳۸ ساله رضوانشهری و یک بیمار ۴۷ ساله رشتی پیوند زده شد.

گفتنی است؛ از ابتدای امسال تاکنون، اعضای بدن ۱۰ گیلانی اهدا شد که ۹ مورد آن‌ها در داخل استان انجام شده است.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی گیلان سیامک ریماز
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا