چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
152733
چهارشنبه 1402/04/14 ساعت 13:59
استفاده از ظرفیت نخبگان خلاق و فناور برای خودکفایی در نظام سلامت
گیلان

استفاده از ظرفیت نخبگان خلاق و فناور برای خودکفایی در نظام سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رشد فزاینده نظام سلامت در تأمین نیازمندهای ها با تکیه بر ظرفیت‌های درونی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت جوانان نخبه، خلاق و فناور در خودکفایی نیازمندی‌های نظام سلامت از ضروریات دوره کنونی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، نخستین گردهمایی معاونین غذا و دارو و مدیران کلان منطقه یک کشوری در سال ۱۴۰۲، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بندر انزلی برگزار شد.

 در این گردهمایی که با محوریت تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» برگزار شد، علاوه بر معاونین غذا و دارو و مدیران دانشگاه قطب یک (گیلان، مازندران، بابل، سمنان، شاهرود، گلستان)، مدیران کل غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذاو دارو، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو حضور دارند.

 گردهمایی معاونین غذا و دارو و مدیران کلان منطقه یک کشور با هدف بررسی مصوبات قبلی، گزارش عملکرد انجام شده و بیان دستور کار تعیین شده کارگروه‌های مربوطه در حوزه‌های مختلف معاونت‌های غذا و دارو، هدف‌گذاری برای شناسایی فرصت‌ها و عملیاتی نمودن اهداف تعیین شده تا پایان سال ۱۴۰۲ از جمله برنامه‌های معاونت‌های غذا و دارو کلان منطقه یک کشور در این گردهمایی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در ارتباط تصویری با نخستین نشست معاونت‌های غذا و دارو کلان منطقه یک کشور در بندرانزلی با تأکید بر لزوم بازنگری برنامه‌های نظام سلامت در چارچوب تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید و مهار تورم اظهار کرد: موضوع مهم غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل‌ها، محصولات آرایشی و بهداشتی و دیگر موضوعات مرتبط با این بخش از نظام سلامت، به‌ویژه در سالی که مزین به رشد تولید و مهار تورم هست، از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

محمدتقی آشوبی با بیان اینکه در طول دوران انقلاب، نظام سلامت کشور، رشد فزاینده‌ای رو به خود در عرصه‌های مختلف ازجمله در بخش امنیت غذایی، آشامیدنی، دارویی، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی و غیره به خود دیده، افزود: امروز در گام دوم انقلاب، وظیفه ما دوچندان است چراکه به نظرمی رسه باید با بهره‌گیری از علوم بین بخشی و استفاده از همه ظرفیت‌های نخبگان و نوآوران، بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه جوانان باهوش و ذکاوت، پرتلاش و دانشمند و خلاق و نوآور در کشور و منطقه ما کم نیستند، گفت: اخیراً نوار تست قند خون توسط یکی از نوآوران و جوانان گیلانی، بومی و تولید شد که این‌یک امتیاز و پیشرفت است و باید به آن افتخار کرد.

آشوبی با اشاره به اینکه بحث مقابله با کمبود تجهیزات پزشکی از خیلی وقت پیش در سطح کشور مطرح بوده، بیان کرد: خودکفایی در تولید و تأمین نیازمندهای بخش غذا و دارو مستلزم تلاش مضاعف است.

وی بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت جوانان نخبه، خلاق و فناور در خودکفایی نیازمندی‌های نظام سلامت تأکید کرد و گفت: باید رویکرد ما در دوره کنونی، تلاش برای بهره‌گیری از ظرفیت جوانان، نخبگان و دانشمندان و بها دادن به آن‌ها جهت شکافتن مرزهای دانش و تبدیل آن به محصول باشد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
رشد تولید غذا و داو گردهمایی معاونین غذا و دارو یوسفیان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا