چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
158241
شنبه 1402/05/14 ساعت 11:22
17 جنگلبان مازندران طی 2 سال گذشته مصدوم و مجروح شدند
مازندران
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری:

17 جنگلبان مازندران طی 2 سال گذشته مصدوم و مجروح شدند

ساری- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: طی دو سال گذشته 17 نفر از جنگلبانان و حافظان طبیعت در استان مجروح و مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید ذکریایی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن تقدیر از جنگلبانان و نیروهای شاغل در امر جنگلبانی و حافظان انفال که به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیل در عرصه‌ها حضور دارند و از کمترین حقوق و مزایا برخوردار هستند ولی در جهت حفظ و حراست از از منابع طبیعی با جان و دل فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در برخی از موارد جنگلبانان از سوی متخلفین مورد تهدید و آسیب قرار می‌گیرند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۲۷ مورد درگیری متخلفین (قاچاقچیان و متعرضان) با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی را داشتیم که در برخی از درگیری‌ها متخلفین با استفاده از سلاح گرم و سرد با نگهبانان و مأمورین در حین انجام وظیفه درگیر شدند.

وی ادامه داد: در این راستا تعداد ۱۷ نفر از نیروها طی این دو سال مجروح و مصدوم شدند و در برخی از موارد نیز آسیب به خودروها و ساختمان نگهبانی را هم شاهد بودیم.

فرمانده یگان حفاظت افزود؛ بازدارنده نبودن مجازات فعلی موجب تجری متخلفین می‌شود که نیاز است در خصوص قانون مجازات قاچاق چوب قوانین فعلی اصلاح و قوانین جدید وضع گردد تا مجازات صادره برابر جرم حادث شده بازدارندگی لازم را داشته باشد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
جنگلبان منابع طبیعی یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا