چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
159878
شنبه 1402/05/21 ساعت 19:17
برگزاری نخستین جلسه دادگاه‌های علنی برخط گلستان
گلستان
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان:

برگزاری نخستین جلسه دادگاه‌های علنی برخط گلستان

گرگان- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان گفت: نخستین جلسه دادگاه‌های علنی برخط استان گلستان امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا فضیلت اظهار کرد: این جلسه با حضور رئیس دادگاه، طرفین پرونده و وکلایشان برگزار شد و همزمان اساتید و دانشجویان رشته حقوق، کارآموزان قضائی و وکالت و علاقه‌مندان رشته حقوق به صورت برخط در دادگاه حضور داشتند.
وی افزود: در نخستین جلسه دادگاه علنی در استان نزدیک به ۲۸۰ نفر از طریق اسکای روم در دادگاه حضور داشتند و در جریان فرآیند رسیدگی قرار گرفتند.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان گفت: با استقبال گسترده جامعه دانشگاهی استان، تلاش می‌کنیم تعداد دادگاه‌های علنی برخط افزایش یابد و امکان حضور تعداد بیشتری از افراد از جمله شهروندان علاقمند به مباحث حقوقی در این دادگاه‌ها فراهم شود.
فضیلت اظهار کرد: توسعه‌ی شفاف‌سازی در فرآیندهای رسیدگی قضائی و همچنین بهره‌برداری بیشتر و بهتر جامعه دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضائی از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی از اهداف برگزاری دادگاه‌های علنی برخط است.
برگزاری دادگاه‌های علنی از موارد مورد اشاره قانون از جمله اصل ۱۶۵ قانون اساسی و ماده ۳۵۲ آئین دادرسی کیفری و همچنین از تأکیدات مسئولان دستگاه قضائی است.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
دادگاه دادگستری گلستان گلستان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا