چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
160450
یکشنبه 1402/05/22 ساعت 08:26
خسارت گونه‌های جانواری به مزارع و باغ‌ها جبران می‌شود
مازندران

خسارت گونه‌های جانواری به مزارع و باغ‌ها جبران می‌شود

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: خسارت گونه‌های جانوری در خطر انقراض که خرس و پلنگ را شامل می‌شود به مزارع، دام، زنبورستان‌ها و باغ‌ها جبران می‌شود.

کوروس ربیعی مسؤول حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران درباره حضور گونه‌های حیات‌وحش در مناطق پایین‌دست استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: خسارت گونه‌های جانوری در خطر انقراض که خرس و پلنگ را شامل می‌شود به مزارع،  دام، زنبورستان‌ها و باغ‌ها جبران می‌شود.

وی افزود: البته مستندات این خسارت باید توسط ناظر و کارشناس محیط زیست مورد تایید قرار گرفته و براساس چهارچوب تعیین غرامت شود.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: معمولا تابستان اوایل پاییز به‌ویژه در روستاهای ییلاقی استان شاهد حضور گونه‌های حیات‌وحش در خارج از قلمرو هستیم.

ربیعی اضافه کرد: جبران خسارت به‌منظور حمایت از گونه‌های جانوری کمیاب و هم کشاورزان و باغداران در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه هر حیوان قلمرو تغذیه‌ای خاص خود را دارد، تصریح کرد: بهره‌برداران به‌منظور رفع تعارض از تله یا دام استفاده نکنند و با محیط زیست در میان بگذارند.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه نقش حیات‌وحش در طبیعت غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان حیات وحش را در قلمرو زیستی خود محدود و منحصر کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
جبران خسارت قلمرو زیستی کوروس ربیعی گونه‌های درخطر انقراض مزارع و باغ‌ها مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا