چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
160646
جمعه 1402/05/27 ساعت 07:19
خبر خوب| افزایش میزان فرزندآوری  طی 10 سال گذشته در مازندران
مازندران

خبر خوب| افزایش میزان فرزندآوری طی 10 سال گذشته در مازندران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از افزایش میزان فرزندآوری در شهرهای استان برای طی بار طی 10 سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از افزایش میزان فرزندآوری برای نخستین‌بار طی ۱۰ سال گذشته در شهرهای استان خبر داد و اظهار کرد: تا خرداد ۱۴۰۲، حدود ۴۹۰ هزار زن همسردار از نظر ناباروری در حوزه بهداشت غربالگری شدند که ۱۰هزار و ۵۱۸ زوج نابارور شناسایی شدند، ۵ هزار و ۲۷۷ نفر ارجاع شدند، ۳۸۶ نفر باردار شدند و ۱۴۹ نوزاد متولد شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در ۳ ماهه نخست امسال، ۱۲۸ تولد ( ۲.۸ درصد ) بیش از ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱، تولد زنده داشتیم.

علی‌پور گفت: در مجموع برای اولین بار در دهه گذشته تعداد موالید در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزایشی شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
استان مازندران افزایش جمعیتی پیری جمعیت خبر خوب عباس علی‌پور فرزندآوری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا