چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
164951
دوشنبه 1402/06/06 ساعت 16:34
آب‌رسانی به  یک‌هزار و 350 روستای مازندران با کمک سپاه کربلا
مازندران

آب‌رسانی به یک‌هزار و 350 روستای مازندران با کمک سپاه کربلا

مدیرعامل آبفای مازندران گفت: تشنگی هزار و 350 روستای مازندران در فضای سبز آن نهفته است و قرارداد آبرسانی برای یک‌هزار و 350 روستا با سپاه کربلا بسته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، بهزاد برارزاده ظهر امروز در آیین افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب بهشهر با اشاره به اینکه مسؤولیت سنگینی برعهده داریم و تلاش داریم تا با همکاری همه جانبه برای رفع مشکلات کم آبی و تنش آب تلاش شود، اظهار کرد: امسال ۵۰‌ پروژه در هفته دولت در دست افتتاح داریم و برای هفته دفاع مقدس و دهه فجر هم برنامه‌های مختلفی در دست انجام داریم.

مدیرعامل آبفای مازندران با بیان اینکه ۲۰۰ پروژه با ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار با فرماندهی سپاه کربلای مازندران و بسیج سازندگی در دست انجام داریم،گفت: تشنگی هزار و ۳۵۰ روستای مازندران در فضای سبز آن نهفته است و قرارداد آبرسانی برای یک‌هزار و ۳۵۰ روستا با سپاه کشور بسته شد.

وی با بیان اینکه قرارداد با سپاه کربلا برای تأمین آب شرب منعقد شده است، خاطرنشان کرد: در فاز نخست ۶۰۰ روستا ابلاغ قرارداد شد تا پروژه‌ها اجرایی شود.

برارزده گفت: امروز همزمان با پنجمین روز از هفته دولت،۶ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان در بهشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ۱۱۰ لیتر در ثانیه شهر بهشهر مشکل آب داشت که امروز به ۳۰ لیتر در ثانیه رسید و با حفر چاه این دغدغه در سال آتی برطرف می‌شود.

به گفته برارزاده، در تنش آبی با توجه به دغدغه رئیس جمهور در حوزه آبرسانی،  هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی مازندران از کشور اعتبارات درخواست شد و امروز ۳۵۰ میلیارد تومان محقق و برای پروژه‌ها پیمانکار داریم.

مدیرعامل آبفای مازندران یادآور شد: با حمایت‌های انجام شده، ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه انتخابیه اخذ شد که ۹ میلیارد تومان به بهشهر اختصاص یافته است.

وی افزود: سال‌هاست مردم بهشهر انتظار آغاز پروژه تصفیه فاضلاب را می‌کشند که اقدامات لازم و استعلامات و نقشه‌برداری و مکان‌یابی انجام شد و منتظر زمین هستیم که در ۱۰۰ هکتاری و شهرک صنعتی درخواست شد که در صورت اختصاص زمین در شهرک صنعتی، از پساب آن می‌توان برای شوره زار و زمین‌های بایر استفاده و برای کشاورزی به کاربرد و همچنین می‌توان صنایع آب بر به منطقه آورد که این‌ پساب در کشور مورد توجه است.

برارزاده گفت: این سرمایه گرانقدری است که امیدواریم با تلاش همگانی این خدمت به مردم ارائه شود.
مدیریت تنش آبی در بهشهر 

علی‌اصغر میرزایی فرماندار بهشهر هم در سخنانی گفت: اعتبارات مناسبی برای برون‌رفت از تنش آبی در بهشهر و شرق مازندران با همراهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شده که موجب برون‌رفت از تنش آبی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با حمایت‌های انجام حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه انتخابیه برای رفع تنش آبی در نظر گرفته شد که ۹ میلیارد تومان به بهشهر اختصاص یافته است.

فرماندار بهشهر افزود: تخصیص مناسبی در این بخش انجام شد و امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ با تنش آبی خداحافظی کنیم.

میرزایی یادآور شد: پیش‌بینی ما این است که در سال آینده تنش آبی در بهشهر و شرق مازندران نداشته باشیم.

وی گفت: اگر همراهی و همکاری برارزاده مدیرعامل آبفای مازندران و همکاران در استان و شهرستان نبود، بهشهر با تنش آبی فراوانی روبرو بود که با همراهی مدیرعامل آبفای مازندران و همکاران‌ مدیریت شد.

به گزارش فارس، حفر و تجهیز چاه شماره چهار رستمکلا، تجهیز یک حلقه چاه در آسیابسر، تجهیز و وارد مدار شدن‌چاه اهدایی خانواده مرحوم رسولیان در خیابان قائم بهشهر، حفر و تجهیز چاه اهدایی مرحوم حاج عیسی خلیلی در خلیل‌شهر، حفر و تجهیز چاه شهید هاشمی‌نژاد سارو از پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در بهشهر بود که با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

پایان‌پیام/ ۸۶۰۰۲/م/س


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
برارزاده مدیر عامل آبفای مازندران کم آبی‌ 1350 روستای مازندران هفته دولت
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا