چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
170085
پنج‌شنبه 1402/07/06 ساعت 14:26
شمار بالای موقوفات نشانه تدین مردم دیار علویان است
مازندران
نماینده ولی فقیه در مازندران:

شمار بالای موقوفات نشانه تدین مردم دیار علویان است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران شمار بالای موقوفات و امامزادگان در استان را نشانه تدین و دیانت مردم دیار علویان برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی ظهر پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد هفته وقف مازندران از وقف به‌عنوان کاری مبارک در جهت حفظ سرمایه‌های آخرتی مردم یاد و با اشاره به تاکید پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: مال مازاد را باید انفاق کرد اما حرف و کلام مازاد را باید نگه داشت.

وی با بیان اینکه وقف یکی از مصادیق بارز مدیریت مازاد است، ضمن تأیید وقف‌هایی مطابق نیاز روز همچون وقف در حوزه انرژی هسته‌ای، افزود: وقف مشکلات و مسائلی دارد که باید به‌صورت میدانی استحصاء شده و با صلح و رضایت طرفین برطرف شود.

محمدی‌لائینی خواستار رفتار مدیران حوزه وقف طبق اختیارات موجود و دعوت به آرامش شد و درباره گلایه خادمین مساجد مبنی بر توقف پرداخت حق بیمه آنان گفت: این بحث یک مسئله کشوری است و نیاز به تصمیم مسئولان مرکزی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: وجود موقوفات زیاد در مازندران نشانه تدین و انسانیت بالای مردم است و حفظ آن کار بزرگی بوده که در کنار آن تبلیغ و تشویق ضرورت دارد.

این مسئول با تاکید بر لزوم ضایع نکردن وقف و انجام عملی مازاد بر اختیارات، اظهار کرد: در حوزه وقف توجه به مصالح و عدم درنظر گرفتن ملاحظات، رفتار با تدبیر اجتماعی و زبان دیپلماسی ضرورت دارد.

وی همچنین خواستار اصلاح ضعف‌ها و عملکرد بهتر تا رسیدن به قله پیشرفت همچون برخی کشورهای دیگر در بحث وقف شد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
امام جمعه ساری محمدباقر محمدی لائینی وقف
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا