چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
170379
یکشنبه 1402/07/09 ساعت 11:08
صادرات استان گلستان رشد 37 درصدی را تجربه کرد
گلستان
مدیر کل گمرکات استان گلستان:

صادرات استان گلستان رشد 37 درصدی را تجربه کرد

گلستان- مدیر کل گمرکات گلستان از رشد 37 درصدی صادرات این استان خبر داد و گفت: 14 میلیون دلار کالا صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار شهریاری صبح یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گلستان گفت: ۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۴ میلیون دلار از گمرکات استان گلستان صادر شده که به لحاظ وزنی ۵۲ درصد و ارزشی ۳۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: پلی استایلن، تخم مرغ و لبنیات از مهمترین کالاهای صادراتی استان گلستان بشمار می‌رود.

شهریاری اظهار داشت: ترکمنستان با ۳۲ درصد، عراق با ۲۱ درصد و قزاقستان با ۱۶ درصد جزو مهمترین مقاصد صادراتی استان گلستان بوده و همچنین طبق آمار به ۲۳ کشور صادرات داشته‌ایم که نشان دهنده افزایش مقاصد صادراتی است.

مدیر کل گمرکات استان گلستان به آمار واردات اشاره کرد و افزود: ۳۸ هزار تن کالا با ارزش ۸ میلیون وارداتی داشته‌ایم که مواد اولیه بخش اعظمی از واردات را به خود اختصاص داده است.

شهریاری یاد آور شد: ۱۷۹ میلیون دلار ترانزیت خارجی داشته‌ایم که رشد ۱۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
استان گلستان صادرات غیرنفتی گمرک
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا