چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
170842
چهارشنبه 1402/07/12 ساعت 18:21
انتقاد شورای شهر از سازمان اتوبوسرانی رشت
گیلان

انتقاد شورای شهر از سازمان اتوبوسرانی رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اولویت سازمان اتوبوسرانی باید ارائه خدمات به شهروندان باشد، گفت: این سازمان پس از تامین کامل نیاز شهروندان می‌تواند برای کسب درآمد در جاهای دیگر نیز سرویس‌دهی کند و متاسفانه در حال حاضر شاهد معطلی شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا عصر امروز در جلسه مشترک کمیسیون‌های حمل و نقل، عمران و شهرسازی شورای شهر رشت در ساختمان جلسات شورا با اشاره به بررسی لایحه اجاره اتوبوس‌های رشت به دیگر مجموعه‌ها، دستگاه‌ها و غیره اظهار کرد: اساس تشکیل سازمان اتوبوسرانی ارایه خدمات به مردم است و بر اساس استانداردها به ازای هر ۲ هزار نفر جمعیت باید یک دستگاه اتوبوس فعالیت داشته باشد که در حال حاضر طی آماری که رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری رشت اعلام کرده ظاهرا ۳۶ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است.

وی با بیان اینکه معتقدم این واقعیت ندارد، گفت: از مجموع ۳۶ دستگاه اتوبوس حدود ۱۵ دستگاه اتوبوس خارج از محدوده شهر و به مجموعه‌های دیگر با هدف کسب درآمد اجاره داده شده است. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه ما منتخبین مردم رشت هستیم و رفع نیاز و مشکلات شهروندان باید برای ما در اولویت باشد، افزود: اتوبوسرانی رشت در حال حاضر تعطیل است و هیچ ناظری در حال حاضر در ایستگاه‌های اتوبوس حضور ندارند و شهروندان باید دقایق طولانی در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر آمدن اتوبوس‌ها باشند و اتوبوس‌ها نیز با تاخیر در ایستگاه‌ها حاضر می‌شوند. 

کارگرنیا با اشاره به اینکه رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری رشت پس از رفع نیاز شهروندان در حوزه اتوبوسرانی، می‌تواند مابقی اتوبوس‌ها را اجاره دهد، تصریح کرد: اولویت اتوبوسرانی رشت باید ارائه خدمت به شهروندان باشد و رئیس سازمان اتوبوسرانی در ابتدا باید به فکر رفع نیاز شهروندان و پس از آن به دنبال درآمدزایی برای سازمان باشد. 

وی با بیان اینکه برخی از سی ان جی‌های سطح شهر نیز تعطیل هستند، گفت: این موضوع را نیز در دست بررسی داریم و اعلام می‌کنم با توجه به نیازی که شهروندان رشت به اتوبوس‌ها دارند، در صورتی که این لایحه تصویب و اتوبوس‌های رشت به منظور دریافت اجاره و درآمدزایی در اختیار دیگر مجموعه‌ها قرار گیرد علیه رئیس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت اعلام شکایت می‌کنم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات حاکم بر جامعه بیان کرد: وقتی که تعداد اتوبوس‌ها کم باشد یقینا شهروندان برای استفاده از خدمات اتوبوسرانی با مشکل مواجه هستند و هزینه ایاب و ذهاب مضاعف نیز بر شهروندان تحمیل می‌شود و بنده مخالف این اقدام و تحمیل هر گونه هزینه مضاعف به شهروندان هستم. 

کارگرنیا با تاکید به راه‌اندازی مرکز تعمیرات اتوبوس و مینی بوس در رشت تصریح کرد: بسیاری از شهرهای کوچک استان گیلان، دارای تعمیرگاه به منظور ارائه خدمات تعمیرگاهی به اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها هستند ولی شهر رشت به عنوان مرکز استان فاقد این مرکز است و بابت انجام تعمیرات اتوبوس‌ها و غیره، هزینه هنگفتی به شهر تحمیل می‌شود.

وی با اشاره به استفاده ازظرفیت استادکاران بومی گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت تعمیرکاران بومی برای این منظور استفاده کنیم و در کنار ایجاد شغل برای همشهریان، از تحمیل هزینه‌های مضاعف جلوگیری کنیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
رشت سازمان اتوبوسرانی شورای شهر رشت
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا