چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
170951
پنج‌شنبه 1402/07/13 ساعت 14:47
ترخیص بیماران نیازمند بیمارستان رازی قائمشهر از محل نیت واقف
مازندران
همزمان با هفته وقف انجام شد

ترخیص بیماران نیازمند بیمارستان رازی قائمشهر از محل نیت واقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همزمان با هفته وقف، ترخیص بیماران نیازمند بیمارستان رازی قائمشهر با یک میلیارد تومان اعتبار از محل موقوفه دکتر علینقی‌کنی انجام شد.

 همزمان با چهارمین روز از هفته وقف با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، مرادیان نماینده مردم قائمشهر جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قائمشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان بیماران نیازمندی که توان پرداخت هزینه درمان را نداشتند، ترخیص شدند.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در مراسم ترخیص بیماران نیازمند در بیمارستان رازی قائمشهر، اظهار کرد: در کل شهرستان قائمشهر (سیمرغ،جویبار و سوادکوه) خدمات به بیمارانی که مشکلات مالی دارند از موقوفه مرحوم دکتر علینقی کنی ارائه می‌شود.

ترخیص بیماران نیازمند بیمارستان رازی قائمشهر از محل نیت واقف

وی افزود: مثل این موقوفه در استان زیاد داریم همچون موقوفه‌ بیمارستانی در شهرستان آمل، موقوفه بیمارستان امام ساری، چندین درمانگاه در بهشهر و... در برخی مکان‌ها فقط عرصه موقوفه است که با هدف رفع مشکلات مالی مردم در سطح استان با همت خیرین و واقفان انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران  درخصوص بیمارستان فوق تخصصی غرب مازندران، با بیان اینکه بسیاری از مردم فکر می‌کنند اوقاف فقط با دریافت پول، مراسم عزاداری برپا می‌کند، عنوان کرد: در کنار مراسم مذهبی و عزاداری، عمده خدمات اوقاف در بحث بهداشت و درمان است، ما نزدیک به سه سال است پیگیریم تا زمینی که بنا بود در اختیار موقوفه‌ای در چالوس قرار بگیرد را تحویل بگیریم که امیدواریم با همکاری استاندار و نماینده ولی فقیه کلنگ این بیمارستان را پس از تحویل زمین به زمین بزنیم.

ترخیص بیماران نیازمند بیمارستان رازی قائمشهر از محل نیت واقف

حیدری با اشاره به وقف دیگری در بهشهر برای بیمارستان فوق تخصصی، عنوان کرد: براساس درآمدی که اوقاف از محل موقوفات و رقبات دارد این مساله انجام و اقدامات انجام خواهد شد.

وی گفت: در بحث سلامت قریب به یک میلیارد تومان هزینه درنظر گرفته شده در حالی که مشکلات بیش از اینهاست؛ اوقاف نیت را با هدف ترویج فرهنگ وقف و اجرای امینانه واقف اجرا می‌کند.

ترخیص بیماران نیازمند بیمارستان رازی قائمشهر از محل نیت واقف

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر، طی یک سال اخیر بیش از یک میلیارد تومان از عواید موقوفات مرحوم دکتر علینقی‌کنی قائمشهر صرف هزینه درمان بیماران نیازمند شده است.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کلید واژگان
بیمارستان رازی قائمشهر بیمارستان فوق تخصصی غرب مازندران حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی دکتر علینقی‌کنی منطقه مازندران وقف
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا