چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
171160
شنبه 1402/07/15 ساعت 09:40
426 هکتار از اراضی ملی در مازندران رفع تصرف شد
مازندران
رئیس کل دادگستری مازندران:

426 هکتار از اراضی ملی در مازندران رفع تصرف شد

ساری- رئیس کل دادگستری مازندران گفت: طی شش ماه گذشته بیش از 426 هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف و خلع ید شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری با بیان اینکه طی شش ماه نخست امسال، بیش از ۴۲۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان مازندران خلع ید و رفع تصرف شد، افزود: از این میزان به ۵۱۸ فقره اراضی ملی و منابع طبیعی بوده که ۵۰۰ فقره به منابع طبیعی مازندران (ساری) و ۱۸ فقره به منابع طبیعی استان (نوشهر) اختصاص داشته است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان مازندران افزود: از مجموع ۴۲۶ هکتار فوق الذکر، ۴۱۹ هکتار اراضی در محدوده منابع طبیعی مرکز استان (ساری) و بیش از ۷ هکتار به منابع طبیعی استان (نوشهر) مرتبط بوده است.

حجت الاسلام اکبری در ادامه با تاکید بر لزوم آزاد سازی عرصه‌های ملی اظهار کرد: حفظ حقوق بیت‌المال از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای دستگاه قضائی استان برخوردار بوده و حفظ انفال، اراضی ملی و منابع طبیعی همیشه در شورای حفظ حقوق بیت المال استان مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران تاکید کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیر مجاز در کنار اجرای کامل و دقیق مصوبه‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارند، باید تلاش خود را بکار گیرند تا از اراضی ملی، منابع طبیعی و بیت‌المال به بهترین شکل ممکن پاسداری و حفاظت کنند.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
دادگستری مازندران رفع تصرف از اراضی ملی محمد صادق اکبری
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا