چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
171223
شنبه 1402/07/15 ساعت 12:23
منطقه آزاد بستر مهم برای فعال کردن کریدور شمال-جنوب است
مازندران
استاندار مازندران:

منطقه آزاد بستر مهم برای فعال کردن کریدور شمال-جنوب است

ساری- استاندار مازندران گفت: منطقه آزاد از بسترهای مهم برای فعال کردن کریدور تجاری شمال - جنوب به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور پیش ازظهر شنبه در کارگروه اقتصادی مازندران با بیان اینکه این استان تشنه نگاه راهبردی است، افزود: متأسفانه در بسیاری از عرصه‌ها نگاه راهبردی نداریم.

استاندار مازندران زنجیره تأمین و زنجیره ارزش را مکمل یکدیگر دانست و گفت: اگر زنجیره تأمین را نتوانیم پیاده کنیم نمی‌توانیم از زنجیره ارزش حرف بزنیم.

حسینی‌پور گفت: طرح عملیاتی زنجیره تأمین و ارزش در استان باید تهیه شده و راهبردهای ما برای سال‌های آینده باید مشخص شود.

وی با عنوان اینکه طی دو سال گذشته تلاش‌های زیادی برای بهبود اقتصادی استان انجام شد، گفت: از مهم‌ترین بسترها برای فعال کردن کوریدور شماره جنوب منطقه آزاد است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مناطق آزاد زیادی در کشور وجود دارد، گفت: منطقه آزاد مازندران منحصر به فرد است و این منطقه می‌تواند تحول شگرفی در فعالیت‌های اقتصادی استان ایجاد کند.

حسینی پور همچنین ساماندهی اتباع بیگانه را برای ساماندهی بازار اشتغال لازم دانست و گفت: در حاشیه تمامی شهرک‌های صنعتی با همکاری آموزش و پرورش، هنرستان‌های در جوار کار ایجاد کنیم و نیازهای این شهرک‌های صنعتی در این مراکز آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد کشاورزان ما زیر مقطع ابتدایی سواد دارند، گفت: ایجاد هنرستان‌های کشاورزی برای ارتقای کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در استان ضروری است و باید تعداد هنرستان‌های کشاورزی را در استان بالا ببریم.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
استانداری مازندران کارگروه اقتصادی محمود حسینی پور
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا