چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
171878
پنج‌شنبه 1402/07/20 ساعت 11:34
توازن در عرضه و تقاضا وظیفه مسئولان اقتصادی است
مازندران
نماینده ولی فقیه در مازندران:

توازن در عرضه و تقاضا وظیفه مسئولان اقتصادی است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران توازن در عرضه و تقاضا را مهمترین وظیفه مسئولان حوزه اقتصادی برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی پیش ازظهر پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه در حوزه بازار باید کار فرهنگی صورت بگیرد، اظهار کرد: برخی‌ها وضع اقتصادی ساده‌ای دارند اما غنای نفس داشته و به سود اندک و حلال قناع هستند، پس کار کسانی که در انجمن‌ها و اصناف هستند این است که برای مجموعه خودشان کار فرهنگی داشته باشند نه صرفاً پیوست فرهنگی.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: طبیعت اولیه اقتصاد این است که روی دو خط عرضه و تقاضا باید حرکت کند و این دو متوازن نباشند کار نظارت بسیار بسیار سخت می‌شود و بلکه خود ناظرین هم هم‌دست با فضای وسوسه‌انگیز خراب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: وظیفه مسئولان حوزه اقتصادی این است که این عرضه و تقاضا را متوازن کرده و قیمت را خود عرضه و تقاضا تعیین کند، منتها بخشی از رقابت باید روی این باشد که رقابت آزاد وجود داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: چنانچه در جایی انحصار به‌وجود بیاید بازار عرضه و تقاضا را به دست می‌گیرند و مافیا همان عناصر انحصارگری هستند که هر طور بخواهند رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه عدالت مهمترین مسئله است، گفت: چهل سال است که برخی‌ها هر کاری دوست دارند انجام می‌دهند در حالی که باید برخورد عادلانه صورت بگیرد، البته انجام این کارها مقداری مشکل است اما به امید خدا با قوت و سلامت می‌توان کاری کرد که عامه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خودشان را با فضای عادلانه به‌وجود آمده تطبیق بدهند.

آیت الله محمدی لائینی در پایان خطاب به معاون وزیر گفت: امیدواریم که در این مأموریت موفق باشید و عدالت مورد نظر را در حوزه کاری خودتان پیاده کنید.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
امام جمعه ساری سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محمدباقر محمدی لائینی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا