چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
172300
دوشنبه 1402/07/24 ساعت 07:51
سطح کشت گیاهان دارویی در مازندران 300 هکتار افزوده می شود
مازندران
معاون استاندار مازندران:

سطح کشت گیاهان دارویی در مازندران 300 هکتار افزوده می شود

ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: با توجه به رویش و شناسایی 700 گونه دارویی در استان، توسعه 300 هکتاری سطح کشت این گیان هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریانپور، در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه همزمان با سفر شهرستانی استاندار و مدیران کل با اشاره به شناسایی ظرفیت و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه شهرستان سوادکوه، ابراز امیدواری کرد تا با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها تبدیل به مصوبات شده و اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان مازندران با بیان اینکه در کنار مشکلات مطروحه باید به ظرفیت‌های نهفته سوادکوه اذعان کرد، افزود: در رأس همه ظرفیت‌های شهرستان نیروی انسانی است که در کنار ظرفیت اقتصادی شهرستان می‌تواند عامل تحول و توسعه شهرستان باشد.

وی از جمله ظرفیت‌های شهرستان سوادکوه به ۴۵ معدن منحصر به فرد، ۲۰ مجموعه آبزی‌پروری و شیلاتی بی نظیر، ۷۹ واحد صنعتی، ۳۵۳ هنرمند صنایع دستی، ۴۰ تأسیسات گردشگری، ۳۵ هزارتن تولید سالیانه محصولات دامی و گونه‌های منحصر به فرد دارویی اشاره کرد و ظرفیت هنرمندان صنایع دستی و گیاهان دارویی را بسیار مهم عنوان کرد.

این مسئول با توجه به ۷۰۰ گونه گیاهان دارویی استان، به هدف گذاری ۳۰۰ هکتاری توسعه کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و این مهم را ظرفیت مناسبی در حوزه اشتغال و صادرات دانست.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
استانداری مازندران حسن خیریانپور گیاهان دارویی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا