چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
178719
شنبه 1402/08/20 ساعت 13:05
تولید 1500 تن کیوی در نور
مازندران

تولید 1500 تن کیوی در نور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: امسال بیش از هزار و 500 تن کیوی در این شهرستان تولید شد.

صادق خرمانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور با اشاره به اینکه ۷۵ هکتار از باغ‌های شهرستان نور به کیوی اختصاص دارد، اظهار کرد: امسال یک هزار و ۵۷۵ تن کیوی تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور با بیان اینکه زمان برداشت کیوی از اواسط تا اواخر آبان است، افزود: زمان مناسب برای برداشت کیوی موقعی است که میزان شاخص بریکس (درصد وزنی مواد جامد موجود در محلول) آن بین ۷ تا ۹ باشد.

وی در معرفی این محصول صادراتی و  تاریخچه کشت آن در ایران، گفت: نخستین نهال کیوی در ایران در سال ۱۳۴۷ خورشیدی در شهر رامسر کاشته‌ شد و در حال حاضر این میوه در سه استان مازندران، گیلان و گلستان در حاشیه دریای خزر کشت و هرساله بر سطح کشت آن افزوده می شود و امروزه میوه کیوی یکی از محصولات صادراتی ایران محسوب می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۲۳/غ


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
استان مازندران جهش تولید صادق خدماتی کیوی مدیر جهاد کشاورزی نور
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا