به گزارش خبرنگار مهر، عادل مصدقی عصر یکشنبه در نشست خبری ویژه دور دوم سفر دولت سیزدهم به گلستان اظهار کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان جهت اجرای طرحهای اولویت دار حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای میزان ۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شد.
وی با اشاره به اینکه برای گسترش راههای استان گلستان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون میزان ۵۴ هزار میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: از مجموع این اعتبار، ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر هزینه شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان از جذب ۱۸ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی جهت اعتبارات هزینه شده در دولت سیزدهم برای توسعه راهداری و حمل و نقل جادهای استان خبر داد و گفت: این اعتبارات برای طرحهایی چون بهسازی و روکش آسفالت، ایجاد هشت دور برگردان، ۴۷ دستگاه ابنیه فنی و بهسازی و تعریض چهار تقاطع پر خطر هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه در سفر اول رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ دو هزار میلیارد ریال برای حوزه راه استان مصوب شد، یادآور شد: این رقم با طرحهای متمم بعدی به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت که تاکنون هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.