چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
188520
چهارشنبه 1402/10/13 ساعت 12:10
غربالگری یک میلیون و 500 هزار مازندرانی در طرح پویش سلامت
مازندران
رئیس مرکز بهداشت مازندران اعلام کرد

غربالگری یک میلیون و 500 هزار مازندرانی در طرح پویش سلامت

رئیس مرکز بهداشت مازندران از مشارکت مردم استان در پویش ملی سلامت خبرداد و گفت: از اجرای شروع طرح تاکنون نزدیک به یک میلیون و 500 هزار مازندرانی بالای 18 سال ( به جز بابل) در طرح غربالگری سلامت شرکت کردند.

دکتر رضا صفری عربی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از شروع طرح پویش سلامت تا ۱۲ دی ماه سال جاری در مجموع یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۷۷ نفر از هم استانی‌های بالای ۱۸ سال مورد غربالگری قرار گرفتند که معادل ۶۹.۳ درصد از افراد واجد شرایط هستند.

وی افزود: در این پویش تاکنون ۲۸ هزارو ۶۷۰نفر معادل ۱.۹ درصد مشکوک به فشارخون بالا و ۲۹ هزار ۵۴۲ نفر معادل ۲ درصد کل افراد غربالگری شده مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، یادآور شد: در سطح استان ۲۱.۶ درصد مبتلا به پیش فشارخون و ۱۳.۳ درصد مبتلا به پیش دیابت هستند.

این مسئول یادآور شد: بر اساس اعلام اداره کل دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، پویش ملی سلامت در کشور تا این تاریخ پیشرفت ۵۱.۵ درصدی داشته است و مازندران همچنان جزو دانشگاه‌های پیشرو کشور در اجرای این پویش است.

دکتر صفری عربی خاطرنشان کرد: در فرصت باقیمانده از پویش مراقبت ملی سلامت از همه افراد بالای ۱۸ سال دعوت می‌کنیم تا با مراجعه به پزشک خانواده خود یا مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز جامع سلامت یا خانه بهداشت از وضعیت فشارخون و قند خون خود آگاه شوند.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کلید واژگان
طرح پویش سلامت طرح غربالگری سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران منطقه مازندران
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا