چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
190480
پنج‌شنبه 1402/10/21 ساعت 08:31
اهدای اعضای جوان 19ساله مازندرانی جان چندین بیمار را نجات داد
مازندران

اهدای اعضای جوان 19ساله مازندرانی جان چندین بیمار را نجات داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اهدای اعضای بدن جوان 19ساله بابلی جان چندین بیمار را نجات داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، اهدای اعضای جوان ۱۹ساله بابلی جان چندین بیمار را نجات داد.

مهدی محمدیان‌امیری معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در همین خصوص، اظهار کرد: ️زنده‌یاد سیدابوالفضل باباتبار آقاملکی جوان ۱۹ ساله بابلی به‌دلیل تصادف و خونریزی مغزی به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شد.

وی افزود: باوجود تلاش پزشکان و همکاران بخش آی‌سی‌یو جراحی ، دچار مرگ مغزی و با رضایت خانواده جهت اهدای عضو به تهران منتقل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی بابل بیان کرد: اعضای بدن این بیمار مرگ مغزی شامل قلب، ریه، کبد و دو کلیه به چندین نفر حیات دوباره بخشید.

محمدیان امیری یادآور شد: زنده‌یاد «سید ابوالفضل باباتبار آقاملکی» نود و نهمین مورد شناسایی شده مرگ مغزی توسط این معاونت از سال ۸۵ و ششمین مورد در سال ۱۴۰۲ بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
استان مازندران اهدای عضو خبر خوب معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل مهدی محمدیان امیری
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا