چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
191712
دوشنبه 1402/11/02 ساعت 10:20
صادرات 90 هزار تن طلای نارنجی از مازندران
مازندران

صادرات 90 هزار تن طلای نارنجی از مازندران

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه روزهای پایانی برداشت مرکبات بوده و اگر محصول بیش از زمان تعیین شده برای برداشت روی درخت بماند برای درخت مضر است، گفت: بیش از 90درصد محصول از باغات استان برداشت شد.

حسین ملایی درباره آخرین وضعیت برداشت مرکبات از باغ‌های استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: روزهای پایانی برداشت مرکبات در استان مازندران است و بیش از ۹۰درصد محصول از باغات استان برداشت شد.

وی با بیان اینکه وارد دومین ماه زمستان شدیم که در واقع محصول نباید روی درخت بماند، افزود: اگر محصول بیش از زمان تعیین شده برای برداشت روی درخت بماند برای درخت مضر بوده و حتی به تولید سال آینده هم می‌تواند ضربه وارد کند که باید زودتر برداشت شود.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: همچنین تاکنون ۴۵هزار تن پرتقال، ۳۵هزار تن نارنگی و ۱۰هزار تن کیوی صادر شده است.

ملایی به تولید ۳میلیون و ۲۰۰هزار تنی مرکبات امسال در مازندران اشاره کرد، افزود: از این میزان ۲میلیون و ۷۰۰هزار تن پرتقال و بقیه محصول نارنگی بوده است.

وی در پایان با تاکید بر پرهیز از انجام هرس زودهنگام باغ‌های استان، خاطرنشان کرد: از ۱۵ بهمن زمان انجام عملیات هرس باغات است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


منبع : خبرگزاری فارس
کلید واژگان
برداشت محصول جهش تولید حسین ملایی صادرات مرکبات معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران
اشتراک گذاری