چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
192744
سه‌شنبه 1402/11/10 ساعت 21:13
575 لیتر  بر ثانیه آب  آشامیدنی در گلستان وارد مدار شد
گلستان
مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان:

575 لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی در گلستان وارد مدار شد

گرگان-مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت : با اجرا 5 طرح آبرسانی در گلستان 575 لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی وارد شبکه توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۱ پروژه آب منطقه با اعتبار بیش از ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی خواهند داشت.

وی افزود: ۹۰ درصد آب استان در حوزه کشاورزی صرف می‌شود که بازدهی ۳۱ درصد دارد و بر اساس تفاهم با بانک توسعه اسلامی اعتبار ۹۲.۲ میلیون یورو در حوزه شبکه آبیاری و زهکشی مصوب شد که در سفر رئیس جمهور به گلستان ۴ هزار هکتار از این شبکه به بهره برداری رسید.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: با ۵ طرح آبرسانی با ۲۸ حلقه چاه ۵۷۵ لیتر بر ثانیه سالم وارد شبکه توزیع شد و در اختیار مردم قرار گرفت و همچنین ایجاد ۲۹ هزار متر مکعب مخزن با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان صورت گرفته و ۲۸.۴ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۲۹۳ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی یادآور شد: سد نرماب با اعتبار هزار میلیارد تومان پیشرفت سازه‌ای ۹۹ درصدی داشته و تلاش داریم روستای حاضر در کاسه سد را تا خرداد سال آینده جابجا کنیم و همچنین تلاش داریم از محل سفر دوم ریاست جمهور به استان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشته باشیم که ۲ هزار میلیارد تومان برای سد و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط انتقال باشد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گفت: با اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا در ساحل چارقلی که در انتظار مجوز خرید تضمینی سازمان برنامه و بودجه هستیم، تلاش داریم مشکلات آب غرب استان را مرتفع کنیم.

وی یادآور شد: موفق به اخذ ردیف مستقل در بودجه سال آینده برای سد قره چای رامیان شدیم که در مرحله مطالعات قرار دارد.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
آب منطقه ای گلستان ایرج حیدریان گلستان
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا