چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
203558
جمعه 1403/01/31 ساعت 13:47
مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم گردی تبدیل خواهند شد
گلستان
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم گردی تبدیل خواهند شد

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم گردی تبدیل خواهند شد.

محمد جواد ساوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری که با عنوان «رونق تولید با مشارکت مردم» نام گرفته است در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی گلستان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با ظرفیتی که در اختیار دارد به مردم استان خدمات ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه در شورای برنامه ریزی ۱۴۰۲ بحث مدارس متروکه در روستاهای ییلاقی استان مطرح شد، افزود: در جلسه تاکید شد در گام نخست این مدارس شناسایی و سپس مردم روستا در قالب یک بوم گردی از ما اخذ مجوز کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: این کار با مشارکت و کار ائتلافی بین اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل دفتر امور روستایی استانداری گلستان انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در صورتی که مدارس متروکه‌ای قابلیت تبدیل شدن به اقامتگاه و بوم گردی را دارند مردم روستا می‌توانند به اداره کل میراث فرهنگی و یا آموزش و پرورش استان آن را معرفی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

وی یادآور شد: با اجرای این کار هم به اقتصاد روستا کمک و هم اشتغالزایی صورت می‌گیرد و هم شعار سال تحقق خواهد یافت.


منبع : خبرگزاری مهر
کلید واژگان
اقامتگاه بوم‌گردی گردشگری گلستان محمدجواد ساوری میراث فرهنگی
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا