چهارشنبه 1405/02/30 ساعت 16:46:08
سه استان پایگاه خبری 3 استان شمالی کشور
211084
یکشنبه 1403/04/10 ساعت 16:19
محیط زیست 3 واحد معدنی آلوده کننده رودخانه هراز را تعطیل کرد
مازندران

محیط زیست 3 واحد معدنی آلوده کننده رودخانه هراز را تعطیل کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل، از تعطیلی 3 واحد معدنی آلوده کننده رودخانه هراز و نادیده گرفتن ملاحظات زیست محیطی خبر داد.

علی محمد دعاگو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: این تعداد واحد معدنی درچند روز گذشته و بر اساس پایش‌های زیاد از نحوه فعالیت آنها توسط اداره حفاظت محیط زیست آمل پلمب شد.

وی افزود: متاسفانه هدایت گرد و خاک و معلق شدن ریزگردهای ناشی از برداشت سنگ و واریزه‌های کوهی در قسمت‌هایی از جاده هراز سبب کاهش میزان دید رانندگان در این جاده شده و از سویی دیگر سبب آلودگی بیش از حد رودخانه هراز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل ادامه داد: فعالیت دوباره واحدهای متخلف معدنی پس از انجام و رعایت ملاحظات زیست محیطی و اخذ تعهد محضری به صورت موقت بازگشایی و پس از آن بازدیدهای هفتگی نیز از آنها صورت خواهند شد.

دعاگو، به فعالیت بیش از ۳۰ واحد معدن تولید شن و ماسه از کوههای اطراف آمل در جاده هراز اشاره کرد و یادآورشد: این واحدها بیش از ۶۰ درصد تولید ماسه و مصالح ساختمانی و طرح های عمرانی مازندران را تامین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان واحدهای متخلف برداشت کننده معادن کوهی در جاده هراز، نسبت به ورود پساب‌های غلیظ هدایت شده به سمت رودخانه هراز و غلظت بالای ریزگرده‌های در برخی نقاط جاده هراز اقدام  کردند، سبب تعطیلی و پلمب این واحدها شد.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
کلید واژگان
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل پلمب معادن شهرستان آمل علی محمد دعاگو منطقه مازندران
اشتراک گذاری
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار
تبلیغات
گروه نرم افزاری دروب های دیتا